Els pares i mares ens expliquen les seves professions

Aquesta setmana hem tingut la sort de poder comptar amb diferents familiars de les nostres famílies de 5è.
Ens han explicat coses molt interessants, coses que per nosaltres han obert un nou ventall de coneixements.

Per començar la setmana hem tingut l’enorme sort de poder comptar amb el iaio de Luna de 5è B, cap de l’agència OXÍGEN, una agència de publicitat la qual ha fet molt anuncis coneguts i que treballa per tot el món. El Tito ens ha explicat com es fa un anunci, els requeriments necessaris perquè aquests surtin bé i tota la feina que hi ha darrere d’aquest pocs minuts que veiem a la televisió, al cinema, al carrer…

Pocs dies després ens ha visitat el pare d’Ammiel Lloveras  de 5è B, un científic que ens ha fet entusiasmar-nos amb el meravellós món de l’experimentació, explicant-nos mitjançant aquests, la importància de l’aire i convidant-nos a investigar més sobre el món de les partícules d’aire i el seu funcionament.

També hem tingut la sort de poder comptar amb la visita d’una investigadora de l’institut de Ciències del Mar, mare del Bru Quintana de 5è B, la qual ha vingut a explicar-nos la feina tan interessant que té l’enorme sort de desenvolupar cada dia.
Ens ha pujat fins als satèl·lits, ha aconseguit transportar-nos a diferents punts del món i ha contribuït a conscienciar al nostre alumnat de la importància de cuidar el nostre país.

Per acabar aquesta setmana tan interessant plena de coneixements que ens arriba des de fora dels llibres, ens va visitar la tieta de la Júlia Bartual de 5è B, la qual és professora de la Universitat Autònoma de Barcelona especialitzada en botànica, la qual ens ha transportat per tot el món de les al·lèrgies, intoleràncies, plantes…ajudant-nos a entendre per què les persones tenen al·lèrgies, què és això d’una intolerància, per què el nostre cos respon d’una manera o d’un altre davant d’un aliment o d’un gra de pol·len i donant-li estratègies a l’alumnat per saber actuar si es troba amb un cas d’àtac d’asma o qualsevol problema de salut relacionat amb el medi ambient.

I per finalitzar el curs, el pare de l’Aina Alonso de 5è B ens ha fet arribar un vídeo on ens explicava la feina que fa dia rere dia com a mestre de muntatge de vídeos a l’escola ITES de Barcelona. En només 10 minuts ens ha transportat al meravellós món del muntatge de vídeos, explicant-nos com d’una imatge podem fer un muntatge gràcies a la tecnologia. Ens ha ensenyat fins i tot diferents efectes especials!

Moltes gràcies a tots i totes per la vostra col·laboració i per voler transmetre amb entusiasme les feines que feu cada dia amb tantes ganes.