Temps de migdia: Setmana Cultural i Diada de Sant Jordi

Aquest any el centre d’interès de la setmana cultural ha estat el cel. Hem fet diferents activitats relacionades amb aquest tema:

• I4 i I5: balls i cançons que van mostrar-se entre els dos cursos: “Puja al meu coet” i “Si tu vas al cel”.

I4 van fer un punt de llibre.

I5 van fer un llibre recollint les activitats del 2n trimestre.

• 1r: Van cantar cançons a 4t i desprès van escoltar l’explicació d’una constel·lació per part  dels alumnes de 4t.
  • 2n: van cantar 3 cançons de la Cantata a 5è i van escoltar l’explicació d’algunes constel·lacions per part dels alumnes de 5è.
  • 3r: van cantar la cançó “Estels al vent”(Catarres) i van explicar una constel·lació a 6è.

I taller d’un drac.

• 4t: Explicació d’una constel·lació a 1r.

I un punt de llibre.

• 5è: Explicació d’algunes  constel·lacions a 2n.

Taller llibreta floral i punt de llibre drac.

• 6è: Explicació d’algunes  constel·lacions a 3r i van cantar un rap inventat per ells i elles sobre el cel.

Taller d’una rosa.

Durant dues setmanes els nens i nenes dels diferents cursos, han passat per la biblioteca convertida en un cel estrellat (amb un projector). Estirats al terra, mentre observaven els estels, anaven escoltant diferents històries i contes sobre les constel·lacions i la lluna.

Havíem programat fer un dinar tots junts al pati, però la pluja no ho va permetre. Tot i així vam gaudir d’un dinar especial.

Diada de Sant Jordi

Com cada any, hem organitzat el concurs literari de Sant Jordi. Han participat els cursos de 1r a 6è amb les següents modalitats:

1r i 2n: dibuix, rodolí i conte.

3r a 6è: narració i poema.

Premi d’un pseudònim per cicle.

El dia 22 vam donar els premis i vam compartir els textos i els dibuixos amb la resta de companys i companyes.

Vegeu les imatges.