EL RIU LLOBREGAT

Aquesta setmana l’alumnat de 4t hem anat a Cal Pere Vell, a investigar un tram del riu Llobregat dins el projecte Hugot. Volíem saber si les aigües del Llobregat eren prou saludables perquè poguessin viure les truites de riu.

Hem observat l’entorn, hem analitzat l’aigua i hem agafat mostres de macroinvertebrats. A la tarda des del camp d’aprenentatge han muntat un laboratori a l’escola on hem pogut veure i identificar els invertebrats que havíem pescat. Tota una iniciació a l’activitat científica.

Sabeu a quina conclusió hem arribat? Les aigües del Llobregat al seu pas de Cal Pere Vell són força netes i òptimes perquè les truites hi puguin viure.

Moltes gràcies al Cap d’aprenentatge de l’Alt Berguedà per apropar-nos aquest projecte.