P3 i P4- Esport blanc escolar

Els alumnes de P3 i P4 realitzen el PROGRAMA ESPORT BLANC ESCOLAR durant el segon trimestre.

El Departament d’Ensenyament i la Secretaria General de l’Esport de la Generalitat, conjuntament amb la Federació Catalana d’Esports d’Hivern impulsa aquest programa per iniciar en aquests esports la població infantil.

El programa “Esport Blanc Escolar” proposa una activitat de formació poliesportiva en esports d’hivern, en el marc curricular de l’assignatura d’Educació Física, però amb un tractament interdisciplinari que permeti treballar el coneixement i respecte de les muntanyes del Pirineu, i del medi natural en general, de la interacció amb els diferents tipus de neu i de persones i professions del territori que s’hi relacionen, i viure en primera persona tots els valors que comporten.

El programa estableix la realització d’un total de 6 sessions anuals, distribuïdes en 2 sessions d’esquí alpí, 2 sessions d’esquí de fons i 2 sessions de surf de neu (“snowboard”). Cada sessió es portarà a terme durant un matí a la setmana, per part de l’alumnat dels cursos de P3 i P4  (8-10 anys), de forma progressiva, de manera que tots els alumnes realitzin aquesta activitat al llarg de dos cursos escolars.