PLA D’OBERTURA DE CENTRE: ATENCIÓ TUTORIAL A PRIMÀRIA

Benvolgudes famílies de primària,

A continuació us expliquem en què consistirà el Pla d’obertura de centre, us adjuntem aquesta explicació també en pdf i la declaració responsable. Si no disposeu de mitjans d’impressió podeu recollir la declaració en format paper gratuïtament a l’Estanc de Fornells.

S’oferirà atenció tutorial en petit grup de forma voluntària per a resoldre dubtes, recollir material i acomiadar el curs per alumnes de 1r a 5è (1 dia), i de 6è (2 dies) en dies i hores concrets de la segona i la tercera setmana de juny.

Els horaris seran de 9 a 11h o de 11 a 13h depenent del grup. Les entrades i les sortides seran esglaonades amb un marge de 15 min (9-9.15h/10.45-11h; 11-11.15h/12.45-13h.). Cliqueu aquí per veure el quadre de programació.

Els alumnes entraran i sortiran per la porta del pati de primària (la que dóna al parc del C/ Mn. Cinto Verdaguer). Allà caldrà entregar la Declaració responsable per a les famílies d’alumnes d’educació primària (sense aquesta no s’acceptarà l’alumne) per la qual els alumnes compleixen els requisits per assistir al centre educatiu. Els rebrà un mestre per tal d’assegurar-se que portin posada la mascareta (d’ús obligatori) i que es rentin les mans amb gel hidroalcohòlic. Tot seguit, es dirigiran a la classe, es trobaran un mestre a mig camí, a l’aula els esperarà un tutor, es rentaran les mans i seuran als espais assignats. Només podran fer ús del seu material. Abans de marxar de la classe, s’ha d’higienitzar el lloc de treball de l’alumne. Es recomana no fer ús dels lavabos durant l’estada.

REQUISITS D’ASSISTÈNCIA

Per poder reincorporar-se els alumnes han de reunir els següents requisits:

• Absència de simptomatologia compatible amb la COVID-19 (febre, tos, dificultat respiratòria, malestar, diarrea…) o amb qualsevol altre quadre infecciós.
  • Que no siguin o hagin estat positives per al SARS-CoV 2 durant els 14 dies anteriors.
  • Que no hagin estat en contacte estret amb positiu confirmat o simptomatologia compatible en els 14 dies anteriors.
  • Calendari vacunal al dia. (Caldrà justificar-ho).

En cas que l’infant presenti una malaltia crònica d’elevada complexitat que pugui augmentar el risc de gravetat en cas de contraure la infecció per SARS-CoV2, es valorarà de manera conjunta –amb la família o persones tutores i el seu equip mèdic de referència–, la idoneïtat d’aquesta activitat escolar. Es consideren malalties de risc per a la CovID-19:

• Malalties respiratòries greus que precisen medicació o dispositius de suport ventilatori.
  • Malalties cardíaques greus.
  • Malalties que afecten al sistema immunitari (per exemple aquells infants que precisen tractaments immunosupressors).
  • Diabetis mal controlada.
  • Malalties neuromusculars o encefalopaties moderades o greus.

Les famílies vigilaran l’estat de salut dels seus fills/es prenent-los la temperatura abans de sortir de casa per anar al centre educatiu. En el cas que el fill o filla tingui febre o presenti algun dels símptomes compatibles amb la COVID-19, no podrà assistir al centre.

MESURES DE PROTECCIÓ

1. Distanciament físic: Es proposa que els infants disposin d’un espai d’uns 4m2. Això implica mantenir una distància aproximada d’1,5-2 metres entre les persones als centres educatius, superior al recomanat. En la mesura del possible, s’evitaran els espais compartits, els canvis d’aula i desplaçaments per l’interior del centre. Les entrades i sortides del centre es faran de manera esglaonada i mantenint la distància per evitar aglomeracions. Les famílies no poden entrar en cap cas dins del recinte escolar.
  1. Rentat de mans: Es tracta de les mesures més efectives per a preservar la salut dels infants així com del personal docent i no docent. En infants, es requerirà rentat de mans:
  • A l’arribada i a la sortida del centre educatiu.
  • Abans i després d’anar al WC (infants continents).
  • Abans i després de les diferents activitats.
  1. Ús de mascaretes: Serà obligatori el seu ús.
  1. Ventilació: És necessari ventilar les instal·lacions interiors com a mínim abans de l’entrada i la sortida dels infants i 3 vegades al dia, almenys 10 minuts cada vegada. Totes les aules han de poder ser adequadament ventilades. Si pot ser es deixaran les finestres obertes.

Per més que ho intentarem, en cap cas podem garantir un control absolut de les mesures de prevenció atesa la dificultat que això comporta amb alumnes d’aquestes edats.

DECLARACIÓ RESPONSABLE

INFORMACIÓ EN PDF