Projectes actuals

• Projecte de Direcció 2020-2024:
    • Objectiu 1: Millorar els resultats educatius (1.1 Innovació pedagògica. Millora de la competència lingüística en llengua anglesa. 1.2 Innovació metodològica. Potenciació de metodologia i avaluació competencial. 1.3 Innovació tecnològica. Promoció de les TAC a l’escola).
    • Objectiu 2: Millorar la cohesió social (2.1 Foment de la implicació i la participació de les famílies. 2.2 Sensibilització per les necessitats intel·lectuals i emocionals dels alumnes. 2.3 Foment de la cohesió entre alumnes i mestres).
    • Objectiu 3: Millorar l’organització general del centre (1.1 Revisió dels diferents documents de gestió del centre. 1.2. Utilització de recursos d’entorn al núvol).
  • Llengua anglesa: A l’escola es fa una aposta per l’ensenyament de la primera llengua estrangera i presenta aquesta oferta per al curs 21-22:
    • A EI, una sessió setmanal de llengua anglesa.
    • Dues hores setmanals de llengua anglesa a Cicle Inicial i 3 a Cicle Mitjà i Superior.
  • Pla d’Acció Tutorial: Es concretarà durant el curs el treball específic i la metodologia del Pla d’Acció Tutorial. Aquest curs continuem a tota l’escola (EI i EP) un espai de tutoria diari de 15-20 minuts (normalment a primera hora del dia).
  • Pla Lector: 1/2h de lectura diària de 16-16.30h i a més potenciar la lectura sistemàtica en totes les àrees i matèries del currículum al llarg de tota l’educació bàsica per augmentar la competència comunicativa lingüística i el desenvolupament de l’hàbit lector tot potenciant l’ús i aprofitament de la biblioteca. Aquest pla es fonamenta en els 3 eixos següents: Saber llegir, llegir per aprendre i gust per llegir. Potenciar la lectura en tres idiomes: català, castellà i anglès.
  • Escola Verda (explicat extensament en un altre apartat).
  • Programa de consum de fruita i llet a les escoles: “A l’escola, tens amics insubstituïbles”. Consisteix en repartir gratuïtament llet, fruita i verdura fresca una setmana al mes d’octubre a juny i de dimarts a dijous.
  • Col·laboració amb associacions esportives, culturals, comerciants i d’altres de Fornells de la Selva (Club BTT Fornells, Fornells x3, Agrupació cultural, Agrupació esportiva, Can Biel, Forn Cresell, Pitch&Putt Fornells…).
  • Comissió de pati: diversificar els jocs del pati i amb ajuda de tota la comunitat educativa.
  • Projectes musicals: La Sardana a l’escola: Activitat organitzada per la Diputació de Girona (per CM 3r). HSS Mútuam Girona: Cantada de nadales conjuntament amb residents (per CM 4t). Tots junts a cantar: Cantata a l’Auditori de Girona (per CS 5è). Activitat organitzada per l’Escola Municipal de Música de Girona i l’Ajuntament de Girona.
  • Festa de la vellesa. Ajuntament de Fornells de la Selva.
  • Projectes socials: SOS Àfrica. Recollida anual de roba. Global Humanitària i Glorr. Recollida anual de roba. Banc d’Aliments de Girona. Recollida anual d’aliments.
  • Programa “Dents fortes i sanes”. Xerrades informatives i ús de la pasta i raspall de dents i el fluor. Activitat organitzada a través del Departament de Salut de la Generalitat.
  • Centre de Pràctiques de la facultat de magisteri de la Universitat de Girona.
  • Programa Erasmus+. MORE CODING, MORE ROBOTIC. Amb escoles de Bèlgica, Turquia i Itàlia.