Història

De la primera escola de nens de Fornells que es té documentació és de la que hi havia a l’església, en un local que hi ha sobre les capelles, segle XVII (que per un temps fou un museu i que avui roman tancat). Estava situada a la banda de migdia i s’hi accedia per unes escales exteriors, avui també desaparegudes (enderrocades a finals de l’any 2002). Ben segur que en èpoques anteriors n’hi havia hagut d’altres, possiblement en locals de la parròquia o en locals d’alguna casa del poble.

Fins al 1889 no es té constància de l’escola de les nenes. Aquesta escola estava situada a can Gri, a prop de l’església, i actualment està situada al carrer St. Cugat núm. 12. A Can Gri (nenes) i a l’església (nens) i van anar fins al 1910 aproximadament.

Més tard fou traslladada als baixos que van ser ocupats per l’antic edifici de l’Ajuntament, a la plaça Catalunya del poble (actualment Local d’Entitats). Durant els temps de la República els nens i les nenes estaven barrejats. Després de l’any 1939 els van separar, uns estaven a baix i els altres al pis de dalt.

L’any 1953 es van estrenar les antigues escoles nacionals, aleshores noves, al carrer Vicens Vives, on actualment hi ha el Centre Social. Una línia imaginària la dividia en dues escoles, la dels nens i la de les nenes. A partir de l’any 1976 els nens i les nenes es van barrejar per nivells. Fins a l’any 1980 va funcionar en règim d’unitària. Després, amb l’increment de matrícula i de mestres, l’escola va quedar petita.

L’any 1988 es va iniciar la construcció de l’escola actual, que es va estrenar el novembre de 1990, al carrer Salvador Espriu número 6.

El curs 2003/04 es va fer una primera ampliació de l’escola amb tres aules més a la zona nord-est (color vermell). Durant els cursos 2006/07 i 2007/08 es va fer una segona ampliació i reforma per dotar-la dels equipaments propis d’escola d’una línia (color verd).

Malgrat aquesta última ampliació, el curs 2008/09, per falta d’espais, va ser necessària la col·locació d’un mòdul prefabricat (color groc) al pati de l’escola. El curs següent, 2009/10, es va haver de col·locar un segon mòdul (color groc) amb dues aules més al costat de l’altre.

Abans de començar el curs 2015/16 el Departament d’Ensenyament instal·la el tercer mòdul a l’esquerra del primer amb dues aules més.

Actualment, tenim quasi tots els grups desdoblats com una escola de doble línia, però amb espais d’escola d’una línia. Estava en projecte l’ampliació amb 740 m2 més en la que seria la tercera i última ampliació com a escola de doble línia que amb la crisi i el descens de la natalitat no se sap si es durà mai a terme.