Objectius i criteris d’avaluació CDA

El centre aposta per la innovació tecnològica al servei de l’educació i la gestió i està compromès amb l’objectiu que l’alumnat assoleixi la competència digital, tal com s’estableix en el currículum. Entenem que la tecnologia ha de ser una eina que permeti millorar l’aprenentatge dels alumnes i la gestió del centre, mai una finalitat en si mateixa.

L’escola també aprofita els avantatges de la tecnologia digital per millorar la comunicació amb les famílies i l’entorn per difondre el projecte educatiu, les activitats que es realitzen i les notícies més rellevants.

L’escola ha elaborat el seu Pla d’Estratègia digital, els documents del qual es poden consultar a la seva pàgina web i que té com a objectius:

1. Millorar la competència digital de l’alumnat.
    2. Millorar la competència digital de l’equip docent.
    3. Definir el procés d’acollida digital de famílies i alumnes.
    4. Aplicar les tecnologies digitals per millorar la gestió del centre.
    5. Establir el procediment de funcionament de la comissió digital.

La finalitat del Pla d’Estratègia digital de centre és que l’alumnat adquireixi la competència digital tal com marca el currículum. Es duran a terme les accions necessàries per assegurar que l’equip docent tingui la competència i els recursos materials per poder aconseguir aquest propòsit.

El centre tindrà una cura especial en el tractament de les dades i vetllarà perquè l’alumnat faci un ús responsable de la tecnologia, donant pautes d’actuació per prevenir les conductes addictives i salvaguardar la seva identitat digital.

Es durà a terme un seguiment de les necessitats de formació del claustre en temes de digitalització i es farà un seguiment de la seva aplicació per garantir que se’n fa un ús idoni.

Quan hi hagi la possibilitat d’incorporar una nova tecnologia, es valorarà tant l’impacte positiu que pot tenir en la gestió o en l’àmbit docent, com el cost d’adquisició, el manteniment i les dificultats en el procés d’implantació.

L’escola també vol aprofitar els avantatges de la tecnologia digital per millorar la gestió del centre i la comunicació, tant interna com externa.

El centre disposa d’un servidor on s’emmagatzema la documentació i la informació sobre activitat docent i gestió administrativa. El centre té un domini propi de Workspace. El compte corporatiu de l’escola és forndanells.cat i l’alumnat té un compte creat des de 1r d’Educació infantil. L’EVA (Entorn Virtual d’Aprenentatge) és el Classroom, que es fa servir per dur a terme activitats educatives a l’escola i a casa. Les diferents classes també tenen cadascuna un Google Sites que serveix com a mitjà de difusió del que es fa a l’aula.

El centre treballa la competència digital de l’alumnat a tots els nivells i l’avalua a final de cicle, tal com marca la normativa actual. S’ha elaborat un primer document de treball de l’assoliment de la competència digital segons el que estableix el nou currículum. Finalitzar aquest desplegament és un dels objectius que s’han determinat a l’Estratègia digital de centre.

El 62% de les àrees que es fan a primària tenen un suport digital de les editorials Innovamat, Oxford i Teide.

La gestió de la comunicació amb les famílies es vehicula a través de l’aplicació mòbil TokApp School. També s’ha contractat un compte corporatiu de Canva per a ús de docents i alumnat.

El 100% de les famílies han autoritzat l’ús dels serveis online (GSuite @forndanells.cat, Canva, Code, Geogrebra, Innovamat, Scratch, Scratch Jr. i Weeras).

El 100% de l’alumnat ha signat les autoritzacions referents a la pròpia imatge.

Des d’Educació Infantil fins a Primària els alumnes utilitzen la robòtica i el llenguatge de programació com un sistema d’aprenentatge que utilitza els robots com a fil conductor transversal per a potenciar el desenvolupament d’habilitats i competències. A part del treball amb diferents tipologies de robots, els alumnes també fan programació amb blocs a tots els cursos de primària.

L’escola participa en un projecte Erasmus+ que està relacionat amb la robòtica: “More coding, more robotics, mores students” conjuntament amb instituts/escoles de Bèlgica, Itàlia i Turquia des del 2020 fins al 2023.

L’escola compta amb pàgina web al nodes (https://agora.xtec.cat/escolaforndanells/) i perfils a Instagram i Twitter (@forndanells), a través dels quals difon el seu projecte educatiu, les activitats dutes a terme i les notícies. En la gestió d’aquests espais virtuals es té en compte el respecte a la protecció de les dades dels membres de la comunitat educativa.

No està permès l’ús dels mòbils al centre.