Estratègia Digital

QUÈ ÉS L’ESTRATÈGIA DIGITAL DE CENTRE?

L’Estratègia Digital de Centre (EDC) és un document que recull totes les accions que es realitzen en un centre, i les que es realitzaran a mitjà termini, per aconseguir la màxima competència digital de l’alumnat, del professorat i del centre educatiu. Ha de tenir com a referent el Pla d’educació digital de Catalunya (PEDC), on s’indica la necessitat d’assolir la fita d’una societat digitalment competent, fent èmfasi en l’equitat i tenint en compte l’evolució del context social i tecnològic.

L’estratègia digital de centre té dues parts diferenciades: ESTRATÈGIA (Diagnosi / Objectius / Planificació / Seguiment) I CULTURA (conjunt de documents que reflecteixen l’organització del centre en l’àmbit digital).

PLA D’EDUCACIÓ DIGITAL DE CATALUNYA

En aquest apartat trobareu tota la informació sobre aquest pla que té com a objectius:

• Assegurar que els alumnes de Catalunya siguin digitalment competents en acabar l’ensenyament obligatori.
  • Augmentar el nombre del professorat que tingui la competència digital docent entesa com una competència clau del segle XXI.
  • Teixir una xarxa de país amb centres digitalment transformats que facilitin l’aprenentatge en el marc de la transformació educativa.

MARC DE REFERÈNCIA DE LA COMPETÈNCIA DIGITAL DOCENT

En aquest document trobareu la descripció detallada del Marc de referència de la competència digital docent. L’objecte d’aquest Marc és descriure les competències digitals de qualsevol docent dels ensenyaments regulats en la Llei orgànica d’educació al llarg de les diferents etapes del seu desenvolupament professional, independentment de la matèria o de l’etapa o tipus d’ensenyament que imparteixi.

Té, per tant, un caràcter general i està estructurat a partir de les funcions que tots els docents comparteixen.

El Marc és una adaptació del DigCompEdu per adequar-lo a l’educació formal en el sistema educatiu espanyol.