PLA D’OBERTURA DE CENTRE: SERVEI DE GUARDA A EI

Organització del SERVEI DE GUARDA a Educació infantil

S’oferirà servei de guarda a aquells alumnes d’educació infantil (P3, P4 i P5) els progenitors dels quals, per motius laborals i professionals, hagin de realitzar treball presencial sense possibilitat de flexibilitzar-lo i sigui estrictament imprescindible. Caldrà justificar-ho amb una declaració responsable jurada (sense aquesta no s’acceptarà l’alumne). L’escola es reserva el dret de demanar un certificat d’empresa amb els horaris de feina que han de coincidir amb l’horari de guarda (9-13h).

Les famílies o persones tutores han de presentar el primer dia de retorn al centre educatiu una declaració responsable, d’acord el model que serà facilitat, per la qual els seus fills o filles compleixen els requisits per assistir al centre educatiu. També han d’informar al centre educatiu de l’aparició de qualsevol cas de COVID-19 en l’entorn familiar de l’infant i mantenir un contacte estret amb el centre educatiu davant de qualsevol incidència.

Característiques del servei de guarda (normativa del Departament d’Educació i el PROCICAT)

1. Horari de guarda
    • De 9 a 13h amb entrades i sortides esglaonades. Les famílies no poden entrar en cap cas dins del recinte escolar.
    • Entrades entre les 9 i les 9.20h.
    • Sortides entre les 12.40 i les 13h.
    • Els alumnes entraran i sortiran per la porta del pati d’infantil. Allà, els rebrà un mestre per tal d’assegurar-se que es rentin les mans amb gel hidroalcohòlic. Tot seguit, es dirigiran a la classe, on trobaran un mestre a mig camí i a l’aula els esperarà un/a mestre/a, es rentaran les mans i seuran als espais prèviament preparats pels tutors. Es rentaran les mans després de cada activitat.
  2. Agrupaments
    • 8 alumnes màxim a P3, 10 alumnes màxim a P4 i a P5.
    • En la creació dels grups no es mantindrà el criteri grup classe. És molt probable que no coincideixi amb els seus companys d’aula.
    • Hi haurà un torn rotatiu de guarda (adult) per atendre els alumnes, això implica que és molt possible que no tinguin la seva tutora de referència.
  3. Activitat
    • No es farà classe. Les classes seguiran essent telemàtiques.
    • No es podran compartir materials.
    • Totes les activitats seran individuals.
    • Les mesures de distanciament, higiene, impossibilitat de lliure moviment i contacte físic entre alumnes i  alumnes i mestres seran molt estrictes: Es delimitaran zones de 4m2, com a mínim, per a cadascun dels alumnes assistents. L’alumnat haurà de romandre en aquest espai sense poder canviar de zona. Els alumnes no podran moure’s lliurement per l’aula ni fer ús del material comú ni dels racons.
    • Cada alumne/a s’haurà de dur el seu esmorzar i la seva ampolla d’aigua. S’esmorzarà a l’aula, a la zona delimitada i es rentaran les mans abans i després.
    • Caldrà que es portin una llibreta o bloc per dibuixar. Se’ls facilitarà un material individual amb: llapis, goma, maquineta, retoladors, colors de fusta i plastilina. Cada dia es guardarà el material de cada alumne en bosses individuals, etiquetades amb el nom del nen/a, perquè no el toqui ningú més.
    • A l’hora de l’esbarjo, es distribuiran unes zones als patis d’infantil i primària per tal que tots els alumnes tinguin el seu espai de seguretat. Al pati no es podran utilitzar les estructures comunes i els alumnes hauran de jugar individualment, mantenint les distàncies de seguretat en tot moment. Si es creu necessari es delimitarà l’espai de cada nen amb unes marques.
    • Cal que portin: gorra i muda de recanvi.
    • En cas que el vostre fill/a hagi fet un retrocés en el control d’esfínters, tingueu present que haurem de respectar les mesures de distanciament. Caldrà que es canviï tot sol/a i, en cas que no pugui, us avisarem.
  4. Altres consideracions: No s’ofereix CAP servei de l’AMPA (acollida, menjador i extraescolars).

Us agrairíem que expliqueu als vostres fills la realitat que es trobaran a l’escola, que malauradament no tindrà res a veure amb l’escola que van deixar al març.

El claustre de mestres defensa una escola per compartir, riure, fer abraçades, estimar… però amb les estrictes mesures que ens veiem obligats a aplicar, els alumnes rebran una atenció que no és la que es mereixen i nosaltres voldríem donar.