6è TALLER ESTEREOTIPS DE GÈNERE

El dijous 17 i divendres 18 de gener a la tarda l’alumnat de cicle superior va realitzar un taller sobre els estereotips de gènere. Aquest taller el va impartir l’Emily, formadora del SIAD (Servei d’Informació i Atenció a la Dona) i del SAI (Servei d’Atenció Integral). Es van realitzar tres activitats diferents:

• En la primera activitat calia relacionar diferents oficis amb un gènere, masculí o femení, i explicar el perquè d’aquesta decisió.
  • En la segona, que era molt semblant, el que havien de classificar era uns adjectius segons un gènere.
  • I en la tercera calia analitzar un catàleg de joguines.

Amb aquestes tres activitats ens vam adonar que en la nostra societat es té tendència a relacionar joguines, professions i adjectius segons el sexe que ens ve donat de naixement. Això no hauria de ser així. Caldria desmuntar aquests estereotips amb l’objectiu de no limitar les possibilitats de desenvolupament de les persones, en tots els seus àmbits, i fer-les més lliures.