5è MOSQUIT TIGRE

Avui a l’escola, ha vingut en Joan. Ell és tècnic del Projecte educatiu del mosquit tigre (Aedes albopictus). És una de les línies d’actuació del Programa de seguiment i vigilància del mosquit tigre a les escoles. La seva missió és la de fer-nos partícips en la lluita contra el mosquit tigre als nens i nenes de 5è de primària de les escoles de la demarcació de Girona.

Ens ha explicat que el mosquit tigre és una espècie invasora originària d’Àsia i s’ha acabat expandint pel territori. Inicialment, criaven en els forats dels arbres, però actualment ho fa en recipients.

Aquest mosquit preocupa perquè causa molèsties i també transmeten malalties. És un mosquit molt agressiu, pica de dia i la seva reacció al·lèrgica és més molesta. Les enfermetats que propaga son el Zika, Dengue, Chikungunya, la Febre Groga…, provinents de zones endèmiques que es transmeten a través d’arbovirosis.

La temporada del mosquit és d’abril fins a novembre, que moren perquè no aguanten la temperatura. Ens ha explicat quin és el seu cicle de vida, quins són els seus ambients més favorables per al seu desenvolupament i com evitar-ne la reproducció.

El mosquit tigre el podem distingir perquè és negre amb ratlles blanques, és petit, vola molt poc i es queda a prop de la zona on s’ha criat, prefereix les zones ombrívoles, és actiu de dia i vola prop de terra.

Els ous els deixa en una zona petita, recollida i seca, que poden arribar a esperar fins a 2 anys a néixer. És molt important saber localitzar les larves de mosquit el millor moment per aturar el seu cicle. Aquestes són molt característiques pel seu moviment. El procés de larva fins a pupa dura almenys 7 dies i el mosquit passa per una metamorfosi.

En Joan ens ha facilitat un kit científic i unes indicacions, per tal de dur a terme aquest procés d’erradicació. En finalitzar la xerrada ens ha quedat clar que la millor manera de tenir-lo controlat és no deixar-lo criar, evitant aigües estancades.