1r, 2n i 3r – SETMANA CULTURAL

Del 29  al 31 de març hem fet el Projecte interdisciplinari d’escola, que aquest any l’hem  dedicat al canvi climàtic. Ens hem organitzat barrejant 1r, 2n i 3r de cicle inicial i cicle mitjà. A continuació us  expliquem el tallers que hem programat:

El taller de cartells hem treballat 4 temes amb els diferents grups: l’aigua, l’aire, els arbres i el reciclatge.Per cada grup hem decidit i votat un lema per cada cartell i hem confegit una obra plàstica.

El resultat han estat 7 cartells per exposar a l’escola.

El taller digital hem fet un Kahoot on els nens i nenes han de contestar unes preguntes sobre el medi ambient. Aquestes preguntes són sobre temes que hem treballat aquests dies: reciclatge, estalvi de llum i aigua, vida saludable, contaminació…

En el taller a la videoteca hem visualitzat tres petits episodis on es parlava de la importància de les plantes pels ecosistemes, els beneficis que aquestes tenen per nosaltres els humans i els límits que cal posar al progrés quan aquest esdevé perjudicial.

Després per grups hem extret conclusions que hem posat en comú.

En el taller de punteria-matemàtiques hem parlat de reciclar i reutilitzar i hem fet un joc de punteria per equips amb taps de plàstic. Després calia sumar els taps segons un codi de puntuació.

També hem pogut divertir-nos i aprendre al taller de jocs de taula. Amb El joc de la gota (una adaptació de l’oca amb el tema de l’estalvi de l’aigua), el joc de cartes de les famílies (paper i cartró, rebuig, vidre, deixalleria, orgànica i roba), el joc del Reciclatge (simulador de contenidors i residus) i puzzles a l’ordinador, els nens i nenes hem pogut repassar els conceptes de cura del mediambient que hem treballat aquests dies.

En el taller de la manualitat hem parlat de l’importància de l’aigua per nosaltres, de quines conseqüències té la contaminació pels éssers vius i hem acabat creant una petita manualitat per tenir present 3 consells imprescindibles per cuidar l’aigua que ens envolta.

FOTOGRAFIES DELS TALLERS