Aquest curs els nens i nenes de P3 hem dedicat algunes sessions de plàstica a treballar l’artista JOAN MIRÓ.
Un dia a la capsa dels tresors de l’aula hi hem trobat unes imatges de sols, llunes i estrelles de colors. Qui les ha dibuixat? Per què el sol és vermell i la lluna és blava? A partir d’aquestes pistes hem encetat una conversa que ens ha conduit a descobrir Joan Miró. Hem conegut més coses sobre aquest pintor tan important mitjançant un power-point amb imatges de la seva vida i obra. Ens ha interessat molt i hem decidit que volíem descobrir més i més coses. Ah! I també posar-nos la bata i convertir-nos en petits Joan Miró! Aquestes són algunes de les sessions que hem fet:
- LES LLETRES I ELS COLORS DE JOAN MIRÓ: Observem diferents obres de l’artista i mirem quins colors li agradaven més. Esbrinem quines lletres té el nom d’en Joan Miró i les omplim de gomets dels seus colors. .
- ELS COLORS I LES FORMES DE JOAN MIRÓ: Dibuixem lliurement amb ceres toves emprant els colors i formes (estrelles, llunes, sols, lletres, ratlles, …) que més agradaven a en Joan Miró.
- OBRA “EL VOL DE LA LIBÈL·LULA DAVANT DEL SOL”: Hem provat de recrear la mateixa obra que va fer l’artista, emprant rodet amb pintura blava, ceres, pinzell i un gomet.
- ESTAMPEM MANS I FEM REGALIMS AL DAMUNT: Fem regalims amb pintura sobre suport vertical (emprant els colors de Miró), damunt de les mans que hem estampat prèviament amb pintura negra.
- ESTÀTUA LA DONA I L’OCELL: Hem treballat una de les estàtues de Miró, fent servir rotlles de cartró, pintura i enganxant paperets de seda. Fem una lluna de plastilina i l’enganxem al damunt.
- LÍNIES GRUIXUDES I PRIMES (MURAL CONJUNT): Treballem els conceptes prim-gruixut (llenguatge matemàtic) i ho practiquem en un mural conjunt amb rodets, pinzells i pintura dels colors de Miró.
- LÍNIES LLARGUES I CURTES: Treballem els conceptes LLARG-CURT (llenguatge matemàtic) amb línies a terra. Les trepitgem amb el cos, comptem quants peus hi caben, les omplim de peces entre tots/es (en quina línia hem necessitat més peces?). Després tracem línies llargues i curtes (treball vertical en format també vertical) sobre un mural conjunt, amb retoladors dels colors de Miró.
- FEM UN MÒBIL AMB ELEMENTS MIRONIANS: Fem tres racons de treball: un sol vermell on hi enganxem boletes de paper de seda, una lluna punxada i pintada amb ceres i una estrella emprant pals depressors que suquem en pintura negra. Aquests mòbils ens serviran per decorar l’aula, que bonics!
- ESTAMPEM LLETRES: Hem observat que en algunes de les obres de Miró hi surten lletres. Juguem a estampar-ne amb tampons.
- ELS ULLS DE MIRÓ I ELS MEUS ULLS: Un dia ha arribat a l’aula una carta dels Mironins, que són uns personatges molt divertits en forma d’ull. Ens conviden a conèixer-los a la pantalla de l’aula. Posteriorment juguem a endevinar els nostres ulls i els dels companys/es mitjançant fotografies.
- OBRA “EL GALL”: Observem l’obra i provem de reproduir-la a la nostra manera, amb ceres, papers, pintura i plomes de colors.
- PINTEM AMB EL DIT (PRACTIQUEM EL TRAÇ): al racó de la pinça (motricitat) practiquem el traç tot resseguint estrelles i una lluna de Miró amb el dit i amb pintura.
- PINTEM AMB ELS PEUS!: Hem descobert que en Joan Miró pintava amb les mans, amb pinzell, amb els dits i fins i tot amb els peus! Que divertit, oi? Ens animem a provar-ho!
- FEM REGALIMS I ESQUITXADES AMB XERINGUES I PINTURA: que divertit ha estat agafar la pintura amb la xeringa, enfocar cap al paper i ….xuuum! Regalim i esquitxada de color!
A banda d’això, hem aprofitat altres moments per mirar les lletres de Miró (les tenim al nom o no, han arribat a l’aula o no, …), parlar dels colors i fer barreges (quins colors ens agraden més, quins colors feia servir Miró,…) i d’altres activitats prou interessants que no es poden plasmar en paper.
Amb tot això, hem experimentat amb diferents tècniques plàstiques i materials diversos, hem treballat sobre suports varis, hem fet produccions individuals i murals conjunts i, el més important, ho hem passat molt i molt bé!