P3 ADAPTACIÓ

Encetem un nou curs amb els més petits i petites de l’escola! Aquestes primeres setmanes han estat molt intenses; els nens i les nenes de P3 hem aprofitat per conèixer-nos i hem anat aprenent de mica en mica les rutines i hàbits propis del dia a dia a l’escola.

Tot i això, com que estem molt engrescats i som molt curiosos, hem començat a jugar amb els diferents materials que tenim a l’escola: hem jugat a fer construccions, amb plastilina, hem pintat murals, hem jugat al racó de la cuineta i també al de les nines. També hem escoltat molts contes com el dels tres porquets i hem fet un titella. Hem conegut la nostra mascota:el monstre de color groc, de l’alegria, a P3 A i el monstre de color verd, de la calma, a P3B. Hem fet unes medalles molt boniques que ens identifiquen i les hem penjat a les motxilles. A més, aquests últims dies, hem començat a decorar la classe pintant un monstre de color verd i un de color groc per enganxar a la porta d’entrada a l’aula i també hem decorat els diferents plafons de suro.

Entre tots i totes anem construint el plafó de rutines del “Bon dia”. Ja hi tenim la finestreta del temps, el tren dels dies de la setmana, el cuiner per marcar qui dina a l’escola, la casa i l’escola per passar llista i l’encarregat/a i el seu ajudant. Mica en mica l’anem fent créixer junts, per integrar bé les rutines i fer-les ben nostres.

L’hora d’esmorzar i el pati són estones educatives i lúdiques, que també han ajudat en la coneixença entre els companys i a establir vincles amb els adults de referència. A l’hora d’esmorzar es comencen a establir els hàbits de la vida quotidiana i al pati, ens ho passem d’allò més bé, immersos en l’entorn exterior podem descobrir, manipular i explorar. Tot ho treballem de forma vivencial i els aprenentatges són ben significatius i funcionals.

Seguim endavant, aprenent i gaudint d’allò més! Ens hi acompanyeu?

FOTOGRAFIES DE L’ACTIVITAT