Danses de Cicle Inicial

2n   Pink Floyd – “Another Brick in the Wall” 1979

«Another Brick in the Wall» (en català, “un altre maó a la paret”) és el títol de tres cançons del grup britànic de rock progressiu Pink Floydcompostes pel baixista de la banda Roger Waters. Les tres parts van ser incloses en l’àlbum The Wall, editat el 1979.

El personatge principal d’aquest àlbum és Pink, que construeix al voltant d’ell mateix un mur per a escapar de la realitat, els “maons a la paret” (“bricks in the wall”) representen cadascuna de les dificultats que Pink va experimentant al llarg de la seva vida.

“Un altre maó a la paret”,…El Floresta es va esquerdar i s’enfonsava,… entre 1979 i 1980 vam viure un exili repartint-nos per les escoles del barri: uns van marxar al Can Deu, uns altres a la Ludoteca de la Plaça castanyers i la majoria al col·legi Sant Julià, mentre ens reparaven la nostra escola.

1r  BSO Carros de Foc – Vangelis 1981

Vangelis és un compositor i multiinstrumentista originari de Grècia, un dels més destacats del corrent de la música New Age (també anomenada música ambient). Tot i que en els seus discos hi ha una gran varietat d’instruments (que sol tocar ell mateix), hi destaquen el piano i els sintetitzadors.

L’any 1981 compongué la banda sonora de la pel·lícula Carros de foc, amb la qual guanyà un Oscar l’any següent.

Tornem de nou al Floresta,… l’escola ja està arreglada!  L’escola funciona a tota màquina: són els anys dels primers carnavals, comencem a fer colònies  i fins i tot ens vam atrevir durant dos anys a construir i cremar una  “falla”.