L’Educació Ambiental a l’Emili

El dia 26 de gener va ser el dia Mundial de l’Educació Ambiental. L’objectiu d’aquest dia és conscienciar de la importància de l’educació ambiental a la vida dels infants, les famílies, l’escola i tota la societat. L’educació ambiental és una de les eines que tenim per aconseguir un món millor i més sostenible.

Com Escola Verda, cada any duem a terme una actuació conjunta relacionada amb el medi ambient. Aquest curs hem treballat al voltant del Dia Mundial de l’Educació Ambiental amb l’objectiu de consolidar, donar continuïtat i visibilitat a les activitats i projectes d’educació per la sostenibilitat que, des de fa molts anys, es duen a terme a l’escola des dels diferents nivells; projecte hort, projecte jardineres, camí escolar, hotel d’insectes, caixes niu, compostatge, gestió de residus, projecte olivera i cireretes d’arboç, pacificació escolar, etc.

A través d’aquestes situacions es vol apropar a l’alumnat al concepte de cobenefici, que en el context de la salut planetària es refereix a determinades accions que aporten beneficis tant per a la salut de les persones com per a la salut del planeta. Aquestes activitats són vivencials, participatives, molt motivadores per a l’alumnat, estimulants del pensament crític i afavoreixen el coneixement i la comprensió de l’entorn.

Aquestes accions volen donar visibilitat als projectes que es duen a terme a l’escola al voltant del medi ambient amb unes idees clares, enfocades als ODS (Objectius de Desenvolupament Sostenible), i com any rere any, l’alumnat esdevé protagonista d’una part activa d’Escola Verda.

Tot l’alumnat ha contribuït en l’elaboració i creació de la revista La Veu, aproximant-nos en el treball realitzat al llarg d’aquesta setmana i visibilitzant un dels valors que ens defineixen com escola, la consciència social i ambiental per contribuir en un món més just i solidari.

Si vols accedir a la revista, clica damunt la imatge.