II CURSA CONTRA LA VIOLÈNCIA DE GÈNERE

El dia 25 de novembre es celebra el “Dia mundial contra la violència de gènere” per lluitar contra la violència que s’exerceix envers les dones i les nenes arreu del món, una de les violacions dels drets humans més esteses i devastadores del món actual.

L’Escola Els Arenys ha volgut  unir-se a aquesta oportunitat per aixecar la veu i lluitar contra aquesta xacra organitzant, de nou, una cursa per parelles on tots els seus infants han participat. La cursa, que no ha tingut caràcter competitiu sinó reivindicatiu, s’ha dut a terme en un circuit al Parc de les Destreses on cada infant ha corregut acompanyat d’un altre infant més gran o més petit segons el cas, i on cada passa ha estat plena de solidaritat, tot això en un ambient ple de companyonia per donar suport a totes aquelles persones i organitzacions que dia a dia lluiten per ajudar les víctimes de violència de gènere.

Just abans de començar la cursa, s’ha llegit un manifest (a sota) on es denuncien aquestes violències i s’insta a tothom a lluitar-hi en contra, així com a aprofitar l’educació com a camí per aconseguir la igualtat de gènere.

El proper dia 25 de novembre serà el Dia Internacional contra la Violència de Gènere.

Com a escola, volem donar veu a tantes i tantes dpones que amb el seu silenci, amb la seva invisibilitat, han patit i pateixen d’aquesta tara social. Volem fer un crit, ben alt6, un “prou”, un “mai no més”… Volem que per sempre s’acabi el dolor que milers de dones pateixen a tot el món.

Els Arenys diu Stop a qualsevol tipus de violència i especialment a la violència de gènere.

Un dels deitjos per aquest Nadal que voldrem formular la comunitat educativa de l’escola serà erradicar aquesta taca social i no haver de celebrar més aquest dia tan trist.

Demanem Respecte i Llibertat per les nostres nenes!

Amb aquesta cursa dels nostres infants ens volem sumar a la lluita per poder crear un món sa i respectuós sense violència ni amenaces ni pors.

La cursa s’ha dut a terme sota l’atenta mirada d’un bon nombre de familiars dels infants que han pogut i han volgut unir-se a la celebració.