DOCUMENTACIÓ

Aquí pots trobar els principals documents que regeixen el dia a dia del nostre centre.

PROJECTE EDUCATIU DE CENTRE

El projecte educatiu de centre (PEC) de l’escola el Roure és el document que inclou els trets d’identitat del centre, els principis pedagògics i els principis organitzatius.

En aquest document s’especifiquen els valors, els objectius i les prioritats d’actuació del centre, la concreció dels currículums que s’imparteixen i el tractament transversal en les àrees, matèries o mòduls de l’educació en valors i altres ensenyaments.

Actualment el nostre PEC es troba en revisió per tal de donar cabuda a les noves metodològiques que emprem.

NORMES D’ORGANITZACIÓ I FUNCIONAMENT DE CENTRE

Les Normes d’Organització i Funcionament del Centre, que formen part del projecte educatiu, és el document que recull de manera ordenada els preceptes que regeixen la nostra organització i les interrelacions de la vida escolar.

Aquest document és l’instrument regulador de la vida interna del centre, que concreta els següents aspectes:
1- Les relacions entre els diferents sectors que formen part de la comunitat educativa.

2- Les normes i/o pautes a seguir per tots/es aquells/es que participen en el procés educatiu dels alumnes del centre.
3- Els drets i deures dels diferents sectors que conformen l’escola que cal garantir  fixa els procediments; adapta la normativa general a la nostra realitat i estableix l’específica pel nostre centre educatiu.

Actualment estem renovant aquest document.

PROJECTE LINGÜÍSTIC

El projecte lingüístic és un document on recollim els aspectes relatius a l’ensenyament i a l’ús de les llengües en el nostre centre educatiu.

En aquest document queden definits el tractament de la llengua catalana com a llengua vehicular i d’aprenentatge, el procés d’ensenyament i aprenentatge de la llengua castellana, les diferents opcions amb referència a les llengües estrangeres i els criteris generals per a les adequacions de les llengües a la realitat sociolingüística del centre.

Actualment el PL es troba en revisió, donat que hem iniciat un nou projecte de direcció i cal actualitzar els objectius a mig i llar termini, així com les metodologies que emprarem per aconseguir aquests objectius.

PROJECTE DE COMUNICACIÓ

El Pla de Comunicació explica com organitzem les comunicacions internes i externes de l’escola. El seu objectiu és establir una comunicació eficient i eficaç amb tots els membres de la comunitat educativa, tan interna com externament i marca els canals de comunicació  i accions a desenvolupar per aconseguir una comunicació transparent i eficient.

Actualment el nostre Projecte de Comunicació es troba en revisió. Hi estem treballant, en breu ho podreu trobar en aquesta secció.

PROGRAMACIÓ GENERAL ANUAL

La Programació General Anual és el document normatiu que concreta les actuacions per a cada curs a partir del Projecte Educatiu de Centre: objectius, actuacions i indicadors d’avaluació. D’altra banda recull el funcionament i organització del curs que conformen la planificació de l’any escolar.

La PGA és valorada al final del curs a partir dels indicadors d’avaluació previstos a l’inici. La Memòria del curs recollirà la valoració de les actuacions fetes i pendents.

ACORDS DEL CONSELL ESCOLAR

El consell escolar del centre és l’òrgan col·legiat de participació de la comunitat escolar en el govern del centre. En el consell escolar hi ha representats tots els col·lectius que intervenen en la comunitat educativa: director o directora, professorat, personal d’administració i serveis, famílies, AFA, etc.

ESTRATÈGIA DIGITAL DE CENTRE

L’estratègia digital de centre (EDC) defineix i concreta les línies d’actuació d’un centre que fan possible que docents, alumnat i centre assoleixin la competència digital.