TRETS D’IDENTITAT

“L’Escola Rural, l’escola de les tres P: petita, de poble i pública és una escola arrelada al territori, que dóna vida al municipi, que a vegades n’és el pal de paller i/o dinamitzadora d’una part de la vida que el poble genera, que aglutina activitats, persones, i, que és motiu de trobada i aprenentatge” (Secretariat d’Escola Rural de Catalunya).

L’escola El Roure es una escola rural o escola de poble. La nostra escola és un espai d’aprenentatge familiar, on els grups reduïts i la major proximitat amb els mestres permet un aprenentatge més significatiu, clau per el desenvolupament global dels infants

El fet de tenir quatre aules i que hi hagi sis mestres ens permet portar a terme la metodologia que considerem més adient per a cada matèria. Els infants aprenen amb metodologies dinàmiques dins d’un ambient d’aula relaxat, amb una ràtio d’alumnes reduïda i amb una atenció individualitzada.

Les àrees més interactives, com educació musical o educació física, les realitzen diferents grups alhora, agrupant-se diferents nivells d’edats diverses. No cal dir que això suposa un grau extra de motivació per als més petits, que veuen un model de treball en els alumnes dels cursos superiors i també, cal dir-ho, un motiu de superació per part dels alumnes més grans

Alhora la nostra escola es defineix com escola connectada amb el seu entorn natural i social.

Els nostres infants porten a terme projectes relacionats amb l’entorn natural proper i la sensibilització vers el mateix.

D’altra banda també considerem molt important que la nostra escola visqui i participi activament de les activitats i dinàmiques socials del poble, tal com festes o activitats compartides amb la població de Pontons.