METODOLOGIES ACTIVES

PROJECTE DEL PATI

L’any 2022 vam iniciar el Projecte Pati de l’escola iniciant un canvi dels espais que teníem i intentant oferir diversificació en el joc i uns espais més cuidats i integrats amb l’entorn natural que ens envolta.

El Projecte Pati és un projecte que encabeix l’opinió de tots els components de l’escola: alumnes, famílies i mestres, i obre les portes perquè tot aquell que vulgui pugui aportar idees i pugui incidir en aquest canvi. L’any passat vam crear un circuit d’equilibris i vam pintar jocs de terra.

En l’actualitat estem construint un espai on crearem una bassa per treballar els animals autòctons i el seu ecosistema. També estem en procés d’instal·lar un sistema de regadiu per estalviar aigua en el nostre hort, de la mateixa manera que ho hem fet amb el nostre jardí vertical.

FUN KIDS ROURE


A l’escola El Roure donem molta importància a construir i potenciar una bona expressió oral en els alumnes. Amb la ràdio treballem vocabulari divers i específic, ensenyem a fer estructures oracionals correctes, potenciem l’organització mental a l’hora de transmetre la informació i incentivem la importància d’una bona entonació i projecció de la veu per captar l’interès. Alhora els nostres infants coneixen notícies d’actualitat i fan valoracions sobre el que està succeint al món.

CAPSES D’APRENENTATGE

Les capses d’aprenentatge es treballen de manera setmanal i estan formades per materials on els infants troben instruccions per realitzar una sèrie de tasques de recerca i manipulatives per tal de reforçar continguts ja treballats. Amb aquesta metodologia fomentem l’autonomia dels infants a l’hora d’entendre instruccions i organitzar-se per superar les tasques.

REVISTES DE MEDI

Amb les revistes de medi oferim als infants un format d’aprenentatge àgil i interessant on poden anar aprenent i assolint els continguts d’aquesta matèria

RACONS DE LLENGÜES

Enguany iniciem Racons de llengües a les etapes d’Educació Primària. En aquest Racons es prioritza l’atenció individualitzada, posant especial èmfasi en l’aprenentatge de la lectura i l’escriptura. Als Racons hi han sempre dues mestres a l’aula, una d’elles es situa en el Racó de Lectura ( a Cicle Inicial) i en el Racó d’escriptura ( a Cicle Mitjà) per acompanyar als infants en el mateix moment del procés lectoescriptor. A la resta de racons es treballa i repassa les normes ortogràfiques, la gramàtica i la cal·ligrafia

 

MATEMÀTIQUES PRODIGI I CÀLCUL

Aquest curs iniciem el treball matemàtic a través de l’editorial Prodigy. Aquesta editorial assegura els continguts matemàtics que els infants han d’assolir i, alhora, proposa diferents vies d’aprenentatge per tal que cada infant vagi interioritzant i entenent els processos matemàtics de la manera que li sigui més adient.

 

ESPAIS D’APRENENTATGE

A Educació Infantil tots els matins els infants entren a l’aula amb els espais d’aprenentatge  preparats, de manera que fan una entrada relaxada.

Hi han diferents espais manipulatius i de lliure creació relacionats amb la plàstica, els grafismes, construccions i/o joc simbòlic, minimons, legos… Alhora la mestra es situa en els espais d’aprenentatge matemàtics i de llengua i va treballant els conceptes amb els infants de manera individualitzada.

 

LECTURA MODELADA

Durant la setmana els nostres alumnes realitzen sessions de lectura modelada on l’adult llegeix un llibre als infants i fa de modelatge lector, donant importància a l’entonació, pauses i lectura amb veu clara.

 

TERTÚLIES DIALÒGIQUES

També volem iniciar aquest curs les tertúlies dialògiques. Aquestes lectures s’extreuen de textos clàssics. Els infants fan la lectura de manera individual i després poden donar la seva opinió a la tertúlia. Aquestes tertúlies ajuden als infants a parlar davant dels altres, treballant el llenguatge oral i la comunicació d’idees i opinions. Alhora aprenen a esperar el torn i respectar la diversitat d’opinions.

 

UKELELES

L’educació musical és una vessant molt important de la formació dels nostres infants. Cal donar la cabuda i importància a aquesta matèria per tal que els nostres alumnes la vivencïin i aprenguin a valorar la música.

Aquest curs continuem creant dos grups internivells per realitzar la Música.

Durant aquest curs continuarem treballant amb els ukeleles amb Cicle Mitjà i Superior donat que

valorem molt positivament la  motivació i disposició dels alumnes vers el Projecte “Ukelele Ukelelà”. 

L’ukelele és un instrument molt motivador per ells i alhora fàcil de manipular.

A l’etapa d’Educació Infantil i Cicle Inicial els alumnes realitzen sessions dinàmiques per aprendre

nocions bàsiques sobre les notes musicals, els ritmes, les cançons, els instruments, la dansa…

 

TALLERS DE PLÀSTICA: VETES I FILS, EN 3D, ELS PINTORS, COLLAGE

 

 

 

 

 

 

Durant aquest curs hem valorat realitzar la plàstica amb una nova distribució per nivells, per donar resposta als interessos i habilitats que poden desenvolupar els infants de cada etapa.

Hem establert quatre tallers de plàstica amb l’intenció d’oferir propostes diverses on treballarem amb materials i tècniques diferents.

 Els tallers són els següents: “Betes i fils”, “En 3D”, “El Collage” i “Els pintors”

 

ROBÒTICA I PROGRAMACIÓ

Amb els infants estem treballant el llenguatge de programació a partir d’uns tallers que imparteix un especialista els divendres. Una vegada tinguem una base impartirem les sessions els mateixos mestres, establint un horari fixe setmanal i donant continuïtat a aquests continguts durant l’etapa d’Educació Primària.

 

COOPERATIVA CUEME

 

 

 

 

 

Aquest curs els alumnes de Cicle Superior han creat una cooperativa. Amb aquesta creació oferim als nostres alumnes la possibilitat de treballar amb una organització concreta on s’estableixen rols i responsabilitats i d’altra banda fomentem l’emprenedoria.

 

LEARNING STATIONS

A les sessions d’anglès els alumnes treballen el listening, el speaking i el writing and vocabulari a través de les Learning Stations, amb activitats dinàmiques i engrescadores que els hi ajuden a interioritzar els continguts treballats durant el curs.