Projecte MoPA

La MoPA Barcelona es va gestar durant el 2017 i pren com a model la Mostra de Produccions Audiovisuals de Sant Andreu, que va arrencar fa 17 anys. La intenció és que, de mica en mica, acabi arribant a tota la ciutat. És una activitat d’immersió en la cultura audiovisual protagonitzada per infants d’entre 10 i 12 anys que fan una primera incursió en la producció des de l’aprendre fent i la reflexió, la dinamització comunitària i l’enfortiment dels vincles del teixit d’escoles de primària envers el territori. A partir de tallers de creació audiovisual participativa i col·laborativa entre els equips de mestres, l’alumnat i l’equip educomunicatiu de Teleduca.

Els i les mestres s’ocupen d’acompanyar l’alumnat durant la fase de preproducció, des de la pluja d’idees fins al guió tècnic. La gravació es fa amb l’alumnat com a protagonista al davant i darrere de les càmeres. Cada rodatge dura tot un matí i al cap d’una setmana editen  el contingut. La cloenda del programa es concreta amb una Mostra de les produccions audiovisuals resultants i una anàlisi crítica tant del procés viscut com dels continguts treballats.

Més tard, s’estrena de forma presencial els curtmetratges en un cinema de la ciutat, i també en el canal de YouTube de l’Escola.

Aquí us deixem els curts del nostre alumnat del curs 2022-2023: