Erasmus+ Curs d’Outdoor learning a Split, Croàcia

La setmana del 4 al 8 d’abril tres mestres de l’escola Domeny, la Mercè, la Cris i la Núria, varen anar a Split, Croàcia, per assistir a un curs d’Aprenentatge a l’exterior (Outdoor learning). Aquí us deixem un resum del dia a dia d’aquella setmana. Quina gran experiència!!!!!

El primer dia de curs vam conèixer la Kristina, la nostra formadora del curs Outdoor Learning. Ens vam presentar, ens va ens va fer una explicació sobre els orígens d’aquesta metodologia i els seus beneficis i tot seguit ens va dur a fer la primera activitat al bell mig del centre històric de Split.

El segon dia vam visitar l’escola Manus de la ciutat d’Split. La directora i algunes mestres ens van ensenyar la seva escola, com treballen i ens van donar molts bons consells sobre projectes Erasmus+ ja que són ben expertes en aquest camp, porten molts anys participant en projectes i intercanvis.

A la tarda la Kristina ens va portar al parc de Marjan, una meravella. Un cop allà ens va fer viure i aprendre diferents activitats d’Outdoor learning on es treballaven diverses habilitats personals i àrees alhora: descoberta de l’entorn, resolució de problemes, treball en equip, educació emocional (autoestima, confiança en un mateix…), llengua, ciència, matemàtiques, música, relaxació…

El tercer dia vam començar anant a la platja de Kastela, una delícia d’entorn, on ens van donar moltes idees de com treballar la llengua en els diferents nivells de primària així com activitats on els 5 sentits eren indispensables.

Més tard vam visitar l’escola Braca Radic, on hem pogut veure com es pot fer un hivernacle, jardins i horts dins d’un entorn escolar i tots els beneficis emocionals i pedagògics que aquests aporten a la mainada.

Finalment vam tenir la sort de visitar la School Botanical Garden – Ostrog Elementary School i el seu impressionant Jardí Botànic. Aquesta visita ens ha servit d’inspiració per tal d’enriquir diferents projectes futurs que farem a l’escola.

El quart dia vam visitar les restes arqueològiques romanes de Salona i vàrem practicar “storytelling” al aire lliure i rodejades d’història romana.

Després, vam anar a la bonica ciutat de Trogir per fer altres propostes d’activitats Outdoor learning al seu centre històric.

Quan el cap, les mans i el cor treballen junts l’aprenentatge no té límits.

El cinquè i últim dia del curs vam revisar els innumerables beneficis de l’Outdoor learning i hem parlat de les possibles aplicacions d’aquest tipus de pràctiques a la nostra escola.

Hem constatat la importància del joc en el treball transversal de continguts i sobretot en l’educació emocional dels infants.

Ens acomiadem d’aquest curs que ens ha obert la ment i ens ha eixemplat el cor.