EMISSIONS 23-24
Des del curs 19-20 hem iniciat una ràdio escolar. En aquest espai els alumnes de l’escola enregistren un programa de ràdio. Els alumnes de 5è són el que porten el gran pes de l’elaboració i redacció. Aquesta activitat està integrada dins l’àrea de llengua, supervisat per les tutores i un especialista TIC.
- OBJECTIUS:
-
- Treballar d’acord amb uns hàbits i normes que els portin cap a una autonomia personal i cap a la col·laboració amb el grup.
- Afavorir el coneixement i l’ús de diferents eines, recursos i mitjans de comunicació, fomentant la capacitat d’anàlisi. Potenciació de l’ús de la mediateca com a gran espai real i virtual on cercar i contrastar la informació (biblioteca, noves tecnologies…)
- Fomentar que l’adquisició dels aprenentatges siguin significatius i funcionals en un procés que permeti a l’alumne aprendre a aprendre.
- Integrar i normalitzar l’ús de les TAC a l’escola des de P3, potenciant les aules virtuals.
- Treballar les llengües partint de la comunicació i la motivació, fent especial incidència en l’expressió oral i el gust per la lectura, prioritzant el desenvolupament de les habilitats lingüístiques.
- INTEGRACIÓ EN EL CENTRE I EL SEU PEC (ESPECIFICAR EN QUIN/S ASPECTES):
S’integra com una rutina on cada 5è prepara un programa de ràdio que el graven cada quinze dies, 5èA una setmana i 5èB l’altra setmana. La preparació del programa es duu a terme dins d’alguns racons de llengua. El programa es grava el dia estipulat per horari.
-
- ASPECTES A DESENVOLUPAR:
Cada grup de taula s’encarrega de confeccionar i escriure una o dues seccions de la ràdio, en un document de drive compartit entre tots. A cada programa els grups confeccionen una secció diferent, així toquen els diferents estils textuals. A l’hora de la gravació, cada secció llegeix el guió que ha escrit amb bona pronunciació, ritme i entonació.