ACORDS DE CLAUSTRE I CONSELL

3.11 ORGANITZACIÓ DELS DISPOSITIUS DIGITALS

En el marc del Pla d’Educació Digital de Catalunya, el Departament d’Educació ha dotat els centres educatius d’ordinadors portàtils que són cedits a l’alumnat pel seu ús.

– A les reunions de famílies de principi de curs (5è i 6è) informarem dels acords presos sobre l’ús d’aquests dipositius i es firmaran els contractes corresponents de cessió.

– A principi de curs es dedicaran unes sessions a parlar sobre el bon ús d’aquest material i a nivell tècnic (wifi de casa). Es farà servir a l’aula durant uns dies abans de poder-se’l endur.

-Cada criatura disposarà del seu ordinador assignat, del carregador corresponent i d’una funda. tot aquest material és del centre i en farà ús mentre sigui alumne de l’escola.

– Els ordinadors han de ser tots a l’aula en horari escolar, és a dir, si algun alumne/a se l’emporta l’haurà de portar sens falta l’endemà.

– Els ordinadors es guardaran en els armaris d’aula que cada vespre quedaran tancats en clau.

– La mainada es podrà emportar els dispositius a casa, sempre que el/la mestre/a, ho cregui convenient.

– Quan els ordinadors vagin a casa, caldrà carregar-los. Els carregadors sempre estaran  a la motxilla.

– En cas que una família marxi de vacances l’ordinador es quedarà a l’escola.

– A l’escola es vetllarà per un bon ús educatiu d’aquests dispositius i aquesta responsabilitat recaurà a les famílies quan els ordinadors estiguin a casa.

– Si l’actitud de l’alumne/a no és correcta en relació amb els dipositius digitals no se’l podrà endur a casa durant una setmana. Però el podrà continuar utilitzant a l’aula. Aquesta decisió la prendrà la tutora de l’alumne/a i enviarà un Tokapp a la família per informar-la.

RESPONSABILITAT PER DANYS

Quan l’alumne/a és responsable d’un desperfecte per un ús inadequat del dispositiu informàtic deixat, es demanarà a l’alumne/a i a la família que es facin càrrec de pagar la següent quantitat econòmica:

• Teclat trencat: 10€
  • Pèrdua del carregador: 10€
  • Cop o desperfectes en l’estructura (frontissa, carcassa posterior, tapa,…), però l’equip segueix operatiu: 10€
  • Pantalla trencada: 50€
  • Cop a l’estructura, l’equip deixa de funcionar (canvi de placa):  50€

En cas que la responsabilitat del desperfecte correspongui a diversos alumnes, es repartirà el pagament i la responsabilitat entre l’alumnat implicat i les seves respectives famílies.

Aquestes decisions es prendran amb l’equip directiu, el tutor/a de l’alumne/a, l’equip de cicle i la Comissió TIC.

A més a més, l’alumnat implicat portarà a terme unes mesures reparadores (tasques de cura a l’escola) durant una setmana a les hores del pati. Ho gestionarà l’equip del cicle corresponent.

Es demanarà una reunió presencial amb la família, la directora i la tutora de l’alumne/a per informar del fet.

En cas de no retorn del dispositiu mòbil es farà una denúncia als Mossos d’Esquadra.