3r – Cursa d’orientació

A finals del mes d’octubre el CM va participar en una sortida al Parc de la Torre Roja a on van posar en pràctica alguns dels continguts que havíem treballat des de principi de curs i que tenien com a objectiu orientar-se amb un plànol.

Des de l’àrea d’Educació Física vam dedicar algunes sessions a orientar-nos amb el pànol de l’escola:

1. Buscar on era el nord i col·locar el plànol en la direcció correcta.
  2. Dibuixar el plànol de la classe i per grups amagar objectes que després havien de trobar.
  3. A partir d’unes fotos de l’escola, saber situar en el plànol el punt exacte a on havien estat fetes.
  4. Amagar uns papers de colors en diferents punts de l’espai exterior de l’escola per tal que altres companys/es d’altres grups les trobessin ajudats per les indicacions que tenien en el plànol.
  5. Contestar algunes preguntes relacionades amb l’eix transversal per poder continuar en la recerca de les diferents proves amagades per tot el pati.

Totes aquestes proves els servirien després per poder fer el mateix però al parc de la Torre Roja i utilitzant un plànol d’aquest espai verd al qual tenim la sort de poder accedir en un recorregut curt des de l’escola.

La jornada la va preparar Paidosport i 4 monitors ens van ajudar a dur a terme aquesta cursa d’orientació pel parc.

L’alumnat va gaudir d’un dia de lleure i van poder comprovar si tot el que havien après a l’escola els era útil en aquest entorn que no desconeixien però que gràcies a la cursa el van descobrir d’una manera diferent.

Cliqueu sobre la imatge per veure’n més