Creem un hort urbà

Aquest curs, al cicle superior treballem amb una nova plataforma, Science Bits. Dins del bloc de continguts Què és un ésser viu? a l’apartat de l’elaborem, s’estructura un projecte final amb la creació d’un hort urbà.

Dins del dossier de treball de l’alumnat, han treballat els següents apartats:

• Disseny inicial
  • Construcció d’un hort
  • Manteniment i observació
  • Avaluació i disseny
  • Difusió de l’hort

Després de treballar el dossier de l’alumne/a, decidim posar en funcionament i de manera experimental, un hort a l’escola, amb una estructura senzilla de 2m X 70 cm i 30cm d’amplada.

Decidim que hem de fer el projecte de manera col·laborativa amb infantil, repartint tasques de manteniment i d’observació entre ambdós cicles que hi participem.

Ja hem començat l’experiència, plantant entre 5è i I5 enciams, espinacs, bledes verdes i vermelles, apis, maduixes i cebes.

A 5è hem començat el nostre diari de l’hort, anotant en una llibreta de seguiment individual, les mesures de l’estructura del nostre hort i calculant la capacitat de la terra que hi cap. També hem fet un petit dibuix del primer dia, amb les verdures i la seva disposició dins del recipient. Setmanalment, mesurarem el creixement i anotarem a una graella de dades els centímetres, elaborant un registre de cada grup de verdures.

Volem compartir , amb imatges, aquesta experiència i anirem ampliant, en aquesta pàgina de la web, les activitats i tasques realitzades a cada nivell d’intervenció del projecte.

Cliqueu sobre la imatge per veure’n més