5èB: Projecte del curs i celebració del 25N

ULLERES LILES, QUÈ VEUS?” (Tània)

“Explicarem perquè la classe de 5èB té unes ulleres liles” (Ivan M).

“Al principi del curs vam veure uns vídeos i nosaltres vam escollir treballar les desigualtats de gènere” (Daniela).

“Tot va començar quan vam fer una activitat a plàstica en la que arribaven uns alienígenes a la Terra i no sabien distingir entre nois i noies” (Jessica).

“Els aliens ens van preguntar en què es diferencien un noi i una noia” (Samuel).

“I nosaltres vam fer unes siluetes per a que ho poguessin diferenciar” (Aleix).

“Alguns grups havien de dibuixar una nena i uns altres un nen” (Camila).

“I va haver un grup que van decidir fer un home amb faldilla, maquillatge i talons. Van tenir una molt bona idea” (Anna).

“Ens va fer pensar perquè les nenes havien de portar roba rosa, arracades, faldilles, ungles pintades, cabell llarg o maquillar-se (Yisa) i perquè els nens sense arracades o sense faldilla. Vam veure que això no era just i no tenia sentit” (Noa).

“Perquè, quina diferencia hi ha entre dones i homes? Cap! Només les parts íntimes” (Abril).

“No hi ha gènere, les dones i els homes poden posar-se el que vulguin. Per això el 25 de novembre les nenes de la classe vam venir de blau i els nens de rosa” (Anna).

“Però temps més tard els aliens ens han dit que no era suficient perquè les nostres siluetes no tenien res a veure amb altres coses com: Per què a Espanya els presidents sempre són homes i no dones?” (Aleix).

“Per què hi ha més infermeres dones que homes?” (Noa).

“També hem aprofitat per pensar coses com perquè hi ha més dones pobres que homes o per què els homes es suïciden més?” (Carla).

“Per què hi ha més dones afectades per la violència sexual? Després de veure aquestes preguntes vam parlar, discutir” (Yisa)

“Sabeu perquè hi ha més mestres i infermeres noies que nois? Perquè fa molt de temps les dones es quedaven a casa cuidant els nens” (Roc).

“Vam veure que això eren desigualtats de gènere. I si no teniu ni idea del que significa, jo us ho explicaré. Les desigualtats de gènere són que per exemple un home pot fer coses que les dones no o que els hi passen coses diferents a la vida” (Aaron).

“Són per exemple que les dones sempre hem de cuidar els nens i no podem treballar igual. En canvi els homes poden treballar del que vulguin perquè no han de cuidar els nens” (Yisa).

“Llavors a través de la bústia de la classe vam demanar als alienígenes una manera per poder saber aquestes coses” (Camila).

“Per això els aliens ens han regalat unes ulleres liles. Us explicaré per a que serveixen” (Alma).

“Les ulleres són per poder veure les desigualtats de gènere” (Adriana).

“Les ulleres liles les vaig agafar jo de la bústia de la nostra classe!” (Ivan B).

“I perquè unes ulleres liles i no unes grogues, verdes o blaves?” (Noa).

“Doncs perquè és un color que no té gènere per a la societat com el rosa o el blau” (Jessica).

“I perquè el lila és el color del feminisme” (Iyad).

“Ens hem posat les ulleres liles i ens hem fet fotos” (Jia-yi).

“Em vaig quedar una miqueta amb la boca oberta perquè es veia fatal i em marejava” (Sara)

“A tots ens agrada portar-les. Amb les ulleres nosaltres mirem i podem veure les desigualtats de gènere” (Aaron).

“La veritat és un projecte molt interessant” (Carla).

“El que volem fer és que tota la gent pensi en aquest tema i que se’ls hi fiqui al cap que tots som iguals” (Seira).

“El color lila és el millor color del món perquè es poden veure aquestes desigualtats: masclisme, feixisme, violència masclista…” (Roc)

“A partir d’ara intentarem pensar més en els demés que en nosaltres mateixos” (Noah).

“Aquest món sense masclisme seria millor” (Mariam).

“S’ha d’acabar el masclisme!” (Biel).

Explicació recollida a partir dels escrits dels alumnes de 5èB

1. Mònica Chamon

Amb les ulleres liles podran prendre consciència, que una societat més justa e igualitaria és possible, aixins com reconèixer la diversitat com un valor, i no com un defecte.

Felicitats! Moooolt bona feina!!!