Vacunació escolar – 6è de primària

Benvolguts pares i mares de l’alumnat de 6è de primària,

El Departament de Salut administra, a través dels equips d’atenció primària, les vacunes als alumnes als centres escolars segons el calendari de vacunacions vigent a Catalunya.

En el marc de la pandèmia, des del Departament de Salut, s’han seguit les recomanacions internacionals i amb consens estatal. Per aquest motiu, es van prioritzar presencialment als centres de salut només les actuacions essencials com la vacunació dels infants de menys de 15 mesos i de les persones amb condicions de risc, sempre mantenint condicions òptimes de seguretat.

En aquest sentit, ens agradaria informar que les vacunacions que s’administren al centre escolar poden ser ajornades en un interval de mesos sense que això tingui repercussions rellevants.

En el cas de la vacuna contra el VPH i HA, la pauta sencera consta de dues dosis amb un interval mínim entre les dues dosis de 5 o 6 mesos (depenent de la vacuna). En totes les vacunes és important no escurçar els intervals entre dosis i no administrar la segona dosi abans del període adequat, però no hi ha cap inconvenient a endarrerir la vacunació uns mesos tal com estableixen les recomanacions de vacunació incloses al Manual de vacunacions de Catalunya.

Tenint en compte això i la situació actual, s’està treballant per poder administrar les dosis que no s’han pogut administrar en el marc escolar durant el proper curs escolar 2020-2021. Això permetrà garantir la màxima accessibilitat i seguretat als alumnes.

Us adjuntem la carta que s’ha preparat des de la Sub-direcció general de Promoció de la Salut per a informar a les famílies d’alumnes de 6è sobre l’endarreriment de la vacunació en centres educatius durant aquest curs 2019-2020. Carta pares 6è endarreriment vacunació 3 juny