PRESENTACIÓ MESTRES
P5-A: Neus / Sara
P5-B: Sílvia
ALTRES MESTRES QUE INTERVENEN A L’AULA
- Conte a casa , informàtica : Àngels
- Anglès: Diego
- Reforç: Àngels i Diego
- Mestra de religió: Raquel
- Mestra E.E. : Maria
OBJECTIUS DEL CURS
- Aconseguir una bona expressió en català amb una parla coherent, clara, entenedora i amb bon nivell de vocabulari.
- Crear la necessitat i el gust per llegir i escriure, respectant el ritme de cada alumne.
- Afavorir l’estructuració del pensament.
- Treballar la consciència fonològica. (paraules llargues/curtes, reconèixer, d’un grup de paraules, les que comencen amb el mateix so o que acaben amb el mateix so. Analitzar o segmentar una paraula amb els seus sons.)
- Potenciar actituds de respecte i ajuda envers els altres, que garanteixi un clima i un ambient tranquil i segur a l’ aula (col·laboració…convivència).
- Seguir avançant en l’adquisició d’autonomia personal.
- Consolidar els hàbits de treball (treballar amb calma, respectar el torn de paraula i escoltar i mirar a qui està parlant, fer un ús adequat del material escolar…).
ACTIVITATS PRÒPIES DEL CURS
- CONTE A CASA: l’activitat consisteix en que cada setmana una nena o nen es prepara un conte a casa amb la col·laboració de la família i després l’ha d’explicar als seus companys (no llegir). Quan els nens expliquin el conte gravarem la veu i farem una recopilació en un CD de tots els nens que han explicat el conte en aquell trimestre. lliurarem el CD a les famílies. es fa amb mig grup (quinzenal), l’altre mig queda a la classe per fer experiments.
- P5-A i P5-B: dimecres al matí.
- INFORMÀTICA: també és quinzenal. mig grup puja a l’aula d’informàtica i l’altre mig grup far`psicomotricitat.
- P5-A: dimecres al matí.
- P5-B: dijous al matí.
- PSICOMOTRICITAT:
- P5-A: dilluns i dimecres al matí.
- P5-B: dijous al matí.
- ANGLÈS: també es fa amb mig grup, però és setmanal. una fan anglès i els altres fan treball de càlcul mental (quinzet).
- P5-A: dimarts al matí.
- P5-B: dimecres al matí.
ASPECTES METODOLÒGICS
- Durant l’any anirem realitzant projectes: el del nom de la classe i un altre d’un pintor: Kandinsky, més altres que puguin sorgir al llarg del curs motivat per interessos o necessitats del grup.
- Aquest curs treballarem les matemàtiques de manera més vivencial a través de l’editorial Barcanova (conté fulls de treball més un material manipulatiu). La llengua la treballarem a través de contes, projectes, racons i altres situacions que vagin succeint al llarg del curs per tal de fer-ho més significatiu.
- La Maleta Viatgera: és un pla de foment de la lectura que es porta a terme al conjunt del municipi del Prat. Cada setmana (dimecres) un infant s’emporta a casa la maleta plena de contes i recollirà l’experiència en un full amb ajuda de la família mitjançant dibuixos, fotos, comentaris… El full formarà part de la carpeta de la Maleta Viatgera.
- Inici sistemàtic del treball de lecto-escriptura: SEP. (Suport educatiu personalitzat). Les mestres de suport agafen els alumnes de dos en dos pel SEP de lectura i de 6 en 6 pel SEP d’ escriptura.
- Deures: Cada divendres s’ emportaran a casa una carpeta individual amb una senzilla feina pel cap de setmana (començarem més endavant).
- Tallers internivells: Es tracta de treballar les matemàtiques de manera lúdica i manipulativa i en grups més reduïts. Per aquest fi es fan 4 grups amb nens i nenes de les dues classes barrejats. Cada grup treballa amb una mestra un aspecte de llenguatge matemàtic a través d’activitats lúdiques i manipulatives. Aquests tallers es faran els divendres a la tarda.
- Apadrinament lector: Tos els dimarts a la tarda del segon trimestre, els alumnes de cinquè comparteixen lectures amb els nens de P-5.
- Racons: als matins (de 9h a 9:30h) els nens i nenes trobaran propostes a les taules per tal de treballar de manera autònoma aspectes relacionats amb les matemàtiques, la llengua, la motricitat, la lògica, percepció, expressió…
COL·LABORACIÓ DE LES FAMÍLIES
- Bates, jaquetes i abrics marcats amb el nom i amb beta o goma per penjar-los (podeu passar una goma o lligar una cinta a l’etiqueta).
- Aniversaris: una caixa de galetes per convidar els companys i companyes i s’emporten de regal la corona i un llibre dels dibuixos.
- Que l’esmorzar de l’escola sigui preferentment petit entrepà o fruita (pelada millor) amb carmanyola. Dia de la fruita: dimarts. No oblideu el got els dilluns.
- Portar cada dia el tovalló de roba per parar taula.
- Donarem la bata per rentar els divendres
Recomanacions que realitzem des de l’escola
- Respectar les hores de son dels nens, i si algun dia passen mala nit agrairíem la informació per així poder entendre si el notem diferent a altres dies.
- Aquest curs sol haver-hi un despertar en l’interès per la lectura: no cal forçar perquè cadascú té el seu ritme, però sí que és recomanable que puguin tenir a l’abast llibres, o compartir estones de lectura amb la família.
- No només lectura. També tenir temps per poder jugar, parlar… Passeu moltes hores separats i segur que teniu moltes coses que explicar-vos quan us retrobeu!
- Intentar no sobrecarregar als nens i nenes amb activitats extraescolars, o les que es facin procurar que sorgeixin del seu interès.
- Valorar les feines i els progressos que fan els nens i nenes per animar-los a seguir avançant.
SORTIDES
Primer trimestre
- 27/10/2016: Sortida a Can Mogent (Llinars del Vallès). Anirem amb P4 i farem panellets!
Segon trimestre
- Planetari a l’escola (data per determinar).
- 06 i 07/04/2017: Colònies a Can Montcau (La Roca del Vallès).
Tercer trimestre
- Sortida a un parc i gimcana (data per determinar).
TAmbé realitzarem altres activitats al llarg del curs, programades per l’Ajuntament del Prat:
- Visita a la Biblioteca Antonio Martín.
- Activitat de la carxofa.
- Visita al metro.
- Activitats a l’hort.
INFORMACIONS
- Horari d’atenció a famílies per entrevistes: DILLUNS de 12:30h a 13:30h. Prèvia cita.
- En cas de canvi d’adreça i telèfons dels pares caldrà avisar a l’escola.
- En cas de malaltia és important prendre els medicaments a casa. Si cal donar-li a l’escola, caldrà portar l’autorització signada a la mestra, indicant la dosi i l’hora.
- En cas d’accidents escolar primer s’avisarà a la família, si la família no està la tutora acompanyarà al nen/a.
- Informes: es lliuren dos informes durant el curs: un al febrer i un al juny.
- QUOTA MATERIAL: 55 euros. LA forma de pagament és per Internet i al caixer automàtic. Cal entregar a la mestra el comprovant de pagament. Existeix la possibilitat de pagament fraccionat. Si us voleu acollir a aquesta opció heu de dirigir-voa a secretaria.
- FALTES ASSISTÈNCIA: caldrà justificar-les amb un full signat per part dels pares. (model que us lliurem)
- Retornar signat: autorització de sortides, autorització de recollida, autorització per recursos digitals i consentiment mèdic i dades sanitàries.
- Cal que cada nen porti una capsa de mocadors i un paquet de tovalloletes humides.
- Tots els models de documents els trobareu a la pàgina web de l’escola (justificants d’assistència, medicaments…)
- Volem crear un grup de famílies voluntàries per demanar-vos col·laboració en moments puntuals (sortides, activitats a l’aula…). Penjarem un full a la porta on podreu apuntar-vos els interessats i indicar la vostra disponibilitat.
- Heu d’acompanyar als nens i nenes fins a la porta de l’aula a les entrades, tant a les 9h com a les 15h.
Gràcies.