REUNIÓ PARES P5. CURS 16-17

PRESENTACIÓ MESTRES

P5-A: Neus / Sara

P5-B: Sílvia

ALTRES MESTRES QUE INTERVENEN A L’AULA

  • Conte a casa , informàtica  : Àngels
  • Anglès: Diego
  • Reforç: Àngels i Diego
  • Mestra de religió: Raquel
  • Mestra E.E. : Maria

 

OBJECTIUS DEL CURS

  • Aconseguir una bona expressió en català amb una parla coherent, clara, entenedora i amb bon nivell de vocabulari.
  • Crear la necessitat i el gust per llegir i escriure, respectant el ritme de cada alumne.
  • Afavorir l’estructuració del pensament.
  • Treballar la consciència fonològica. (paraules llargues/curtes, reconèixer, d’un grup de paraules, les que comencen amb el mateix so o que acaben amb el mateix so. Analitzar o segmentar una paraula amb els seus sons.)
  • Potenciar actituds de respecte i ajuda envers els altres, que garanteixi un clima i un ambient tranquil i segur a l’ aula (col·laboració…convivència).
  • Seguir avançant en l’adquisició d’autonomia personal.
  • Consolidar els hàbits de treball (treballar amb calma, respectar el torn de paraula i escoltar i mirar a qui està parlant, fer un ús adequat del material escolar…).

 

ACTIVITATS PRÒPIES DEL CURS

  • CONTE A CASA: l’activitat consisteix en que cada setmana una nena o nen es prepara un conte a casa amb la col·laboració de la família i després l’ha d’explicar als seus companys (no llegir). Quan els nens expliquin el conte gravarem la veu i farem una recopilació en un CD de tots els nens que han explicat el conte en aquell trimestre. lliurarem el CD a les famílies. es fa amb mig grup (quinzenal), l’altre mig queda a la classe per fer experiments.
    • P5-A i P5-B: dimecres al matí.
  • INFORMÀTICA: també és quinzenal. mig grup puja a l’aula d’informàtica i l’altre mig grup far`psicomotricitat.
    • P5-A: dimecres al matí.
    • P5-B: dijous al matí.
  • PSICOMOTRICITAT:
    • P5-A: dilluns i dimecres al matí.
    • P5-B: dijous al matí.
  • ANGLÈS: també es fa amb mig grup, però és setmanal. una fan anglès i els altres fan treball de càlcul mental (quinzet).
    • P5-A: dimarts al matí.
    • P5-B: dimecres al matí.

 

ASPECTES METODOLÒGICS

  • Durant l’any anirem realitzant projectes: el del nom de la classe i un altre d’un pintor: Kandinsky, més altres que puguin sorgir al llarg del curs motivat per interessos o necessitats del grup.
  • Aquest curs treballarem les matemàtiques de manera més vivencial a través de l’editorial Barcanova (conté fulls de treball més un material manipulatiu). La llengua la treballarem a través de contes, projectes, racons i altres situacions que vagin succeint al llarg del curs per tal de fer-ho més significatiu.
  • La Maleta Viatgera: és un pla de foment de la lectura que es porta a terme al conjunt del municipi del Prat. Cada setmana (dimecres) un infant s’emporta a casa la maleta plena de contes i recollirà l’experiència en un full amb ajuda de la família mitjançant dibuixos, fotos, comentaris… El full formarà part de la carpeta de la Maleta Viatgera.
  • Inici sistemàtic del treball de lecto-escriptura: SEP. (Suport educatiu personalitzat). Les mestres de suport agafen els alumnes de dos en dos pel SEP de lectura i de 6 en 6 pel SEP d’ escriptura.
  • Deures: Cada divendres s’ emportaran a casa una carpeta individual amb una senzilla feina pel cap de setmana (començarem més endavant).
  • Tallers internivells: Es tracta de treballar les matemàtiques de manera lúdica i manipulativa i en grups més reduïts. Per aquest fi es fan 4 grups amb nens i nenes de les dues classes barrejats. Cada grup treballa amb una mestra un aspecte de llenguatge matemàtic a través d’activitats lúdiques i manipulatives. Aquests tallers es faran els divendres a la tarda.
  • Apadrinament lector: Tos els dimarts a la tarda del segon trimestre, els alumnes de cinquè comparteixen lectures amb els nens de P-5.
  • Racons: als matins (de 9h a 9:30h) els nens i nenes trobaran propostes a les taules per tal de treballar de manera autònoma aspectes relacionats amb les matemàtiques, la llengua, la motricitat, la lògica, percepció, expressió…

 

COL·LABORACIÓ DE LES FAMÍLIES

  • Bates, jaquetes i abrics marcats amb el nom i amb beta o goma per penjar-los (podeu passar una goma o lligar una cinta a l’etiqueta).
  • Aniversaris: una caixa de galetes per convidar els companys i companyes i s’emporten de regal la corona i un llibre dels dibuixos.
  • Que l’esmorzar de l’escola sigui preferentment petit entrepà o fruita (pelada millor) amb carmanyola. Dia de la fruita: dimarts. No oblideu el got els dilluns.
  • Portar cada dia el tovalló de roba per parar taula.
  • Donarem la bata per rentar els divendres

Recomanacions que realitzem des de l’escola

  • Respectar les hores de son dels nens, i si algun dia passen mala nit agrairíem la informació per així poder entendre si el notem diferent a altres dies.
  • Aquest curs sol haver-hi un despertar en l’interès per la lectura: no cal forçar perquè cadascú té el seu ritme, però sí que és recomanable que puguin tenir a l’abast llibres, o compartir estones de lectura amb la família.
  • No només lectura. També tenir temps per poder jugar, parlar… Passeu moltes hores separats i segur que teniu moltes coses que explicar-vos quan us retrobeu!
  • Intentar no sobrecarregar als nens i nenes amb activitats extraescolars, o les que es facin procurar que sorgeixin del seu interès.
  • Valorar les feines i els progressos que fan els nens i nenes per animar-los a seguir avançant.

 

SORTIDES

Primer trimestre

  • 27/10/2016: Sortida a Can Mogent (Llinars del Vallès). Anirem amb P4 i farem panellets!

Segon trimestre

  • Planetari a l’escola (data per determinar).
  • 06 i 07/04/2017: Colònies a Can Montcau (La Roca del Vallès).

Tercer trimestre

  • Sortida a un parc i gimcana (data per determinar).

TAmbé realitzarem altres activitats al llarg del curs, programades per l’Ajuntament del Prat:

  • Visita a la Biblioteca Antonio Martín.
  • Activitat de la carxofa.
  • Visita al metro.
  • Activitats a l’hort.

 

INFORMACIONS

  • Horari d’atenció a famílies per entrevistes: DILLUNS de 12:30h a 13:30h. Prèvia cita.
  • En cas de canvi d’adreça i telèfons dels pares caldrà avisar a l’escola.
  • En cas de malaltia és important prendre els medicaments a casa. Si cal donar-li a l’escola, caldrà portar l’autorització signada a la mestra, indicant la dosi i l’hora.
  • En cas d’accidents escolar primer s’avisarà a la família, si la família no està la tutora acompanyarà al nen/a.
  • Informes: es lliuren dos informes durant el curs: un al febrer i un al juny.
  • QUOTA MATERIAL: 55 euros. LA forma de pagament és per Internet i al caixer automàtic. Cal entregar a la mestra el comprovant de pagament. Existeix la possibilitat de pagament fraccionat. Si us voleu acollir a aquesta opció heu de dirigir-voa a secretaria.
  • FALTES ASSISTÈNCIA: caldrà justificar-les amb un full signat per part dels pares. (model que us lliurem)
  • Retornar signat: autorització de sortides, autorització de recollida, autorització per recursos digitals i consentiment mèdic i dades sanitàries.
  • Cal que cada nen porti una capsa de mocadors i un paquet de tovalloletes humides.
  • Tots els models de documents els trobareu a la pàgina web de l’escola (justificants d’assistència, medicaments…)
  • Volem crear un grup de famílies voluntàries per demanar-vos col·laboració en moments puntuals (sortides, activitats a l’aula…). Penjarem un full a la porta on podreu apuntar-vos els interessats i indicar la vostra disponibilitat.
  • Heu d’acompanyar als nens i nenes fins a la porta de l’aula a les entrades, tant a les 9h com a les 15h.

Gràcies.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>