Reunió P3, 27 juny

Telèfon:   93 379 18 68

Correu electrònic: escoladelparc@gmail.com

Curs 16-17.

Inici de les classes: 12 de setembre.

Calendari general i horari, a la pàgina web del centre.

Entrada esglaonada: del 12 al 14 de setembre. Dos torns (de 09 a 10’30 o d’11 a 12’30)

Entrevistes: 2, 5 i 6 de setembre.

Quota única: material socialitzat i dossier Projectes: 55€ per tot el curs,  (no comprareu llibre de llengua i aquest àmbit es treballarà amb materials elaborats al centre).

Venda de llibres: 6 de juliol, de 10 a 13 i de 17 a 19, a l’escola. A partir d’aquest dia, a la llibreria Atenea.

El menjador i l’acollida matinal de 8 a 9h començarà a funcionar, per l’alumnat de P3 el 15 de setembre.

Materials que cal portar a l’inici de curs:

• Una bossa de roba amb una muda a dins (tot marcat amb el nom). Aquesta bossa es quedarà a l’escola per si cal canviar-los i per tant es preferible que la roba sigui vella).
  • Un got de plàstic amb ansa i una beta o cinta per penjar (amb el nom).
  • Una bossa de roba (motxilla no), amb el nom i amb l’esmorzar (al seu gust sobretot els primers dies de classe), i un tovalló de roba a dins.
  • Un pot gran de tovalloletes humides i un paquet de mocadors de paper.
  • La bata posada per tal de protegir la roba. Si en tenen de la guarderia ja serveix però si l’han de comprar que sigui cordada davant per tal que els hi serveixi a   P-4.  A la  butxaca de la bata , un mocador de paper.
  • Si porten jaqueta cal cosir-li una beta amb el nom, per poder-la penjar i que no caigui a terra.
  • El material de la classe és comú i les joguines també, per tant no convé que portin joguines a l’escola per tal evitar confusions entre els nens i nenes.

Els primers 3 dies de classe els pares acompanyaran els nens i nenes a la classe  i els vindran a buscar també a l’aula. Ben aviat començarem a fer files al davant de la classe (entrada pel pati d’infantil)  els pares o acompanyants els acomiadaran en aquest lloc. Cal avisar a la mestra si algun dia ha de recollir el nen o nena una persona no habitual.

Convé que els infants vinguin  a l’escola  amb roba còmoda, que els permeti ser autònoms per anar al lavabo ( millor pantalons amb goma a la cintura).

OBJECTIUS DE L’EDUCACIÓ INFANTIL

Durant el cicle d’Educació Infantil, entre 3 i 6 anys, és pretén que el vostre fill o filla participi en activitats que potenciïn les seves capacitats i la seva relació amb els altres. La funció d’aquest cicle és de suport i cooperació educativa amb la família i  també estimular

al nen/na amb l’aprenentatge de la lecto-escriptura.

Concretament  durant el curs de P-3, té una gran importància l’adquisició d’hàbits tant individuals, com socials, així com el desenvolupament de l’expressió i la comprensió oral.

És molt important que els infants d’aquesta edat aprengui a comportar-se en grup. A l’escola se’ls transmeten normes de convivència i de civisme com ara compartir el material de la classe, comportar-se a taula, tractar amb respecte els companys i complir els horaris. Al mateix temps cal ajudar-los a adquirir seguretat i confiança en sí mateixos , valorant els seus progressos i convidant-los a realitzar petites tasques que els faran sentir grans.

ORIENTACIONS

En aquesta edat és molt important valorar la capacitat d’aprenentatge que tenen a través de la imitació. Per tant el model que donem les persones adultes  és primordial.

Durant la infantesa és bo que segueixin una dieta equilibrada per tal d’evitar problemes de creixement i desenvolupament general. És important procurar que els nens i nenes mengin de tot i amb un horari  regular. S’ha d’esmorzar bé per tenir prou energia.

No solament és important controlar el  que menja, sinó també com ho fa. Els adults cal que donin exemple de seure bé, utilitzar els coberts correctament, rentar-se les mans abans de menjar…

Per  a un bon creixement i rendiment de l’Infant, cal que controleu les seves hores de descans. En aquestes edats, han de dormir entre 10 i 12 hores i han de seguir un horari regular.

La família ha de procurar que l’Infant s’ordeni allò que té al seu abast com les joguines, la seva bossa, la seva roba…Aquest hàbit contribuirà a valdre’s per si mateix i conseqüentment a adquirir confiança en si mateix.

En cas que hi hagi algun nen o nena que encara porti bolquers, cal aprofitar aquests dies per acostumar-los a anar al lavabo sols.

Si es vol aconseguir una parla fluida, no s’ha de parlar al nen o nena amb un vocabulari reduït i infantil. Si no entén alguna cosa, cal motivar-lo a preguntar.

Jugar amb ells és la millor manera d’ajudar-los a aprendre i a créixer. Amb el joc es potencien les seves habilitats, capacitats intel·lectuals i lingüístiques i hi ha intercanvi afectiu, bàsic per el bon desenvolupament de la personalitat.

LES MESTRES D’EDUCACIÓ INFANTIL