REUNIÓ FAMÍLIES P3. CURS 2017-2018

Reunió de famílies P3

Les mestres:

P-3A: Lourdes

P-3B : Sílvia

Suport :Vanessa.

Vetlladora: Ma. Eugènia

Mestra E.E: Maria

Mestres reforç: Àngels/ Silvia M.

OBJECTIUS:

Els objectius  principals d’aquest curs són : Els hàbits (personals, socials i de treball)  i el llenguatge (estructuració del pensament, comprensió i expressió oral).

  • Aconseguir més autonomia personal a través de les accions quotidianes que es donen a l’escola ( en l’esmorzar, anar al lavabo, rentar les mans, beure aigua…) que els ajudarà a fer-se una imatge positiva d’ells/elles mateixos/es i agafar seguretat. Sóc capaç de fer , puc fer-ho…
  • Assolir un grau de seguretat afectiva i emocional, que els permeti expressar els seus sentiments i les seves vivències.
  • Aconseguir una parla coherent, clara i entenedora i bona comprensió del català, ampliant el vocabulari.
  • Progressar en la socialització : saber compartir, ajuda mútua, acceptació de normes i hàbits de convivència, col·laboració amb un grup més ampli que la família.
  • Interessar-se per tot allò que passa al seu voltant , observant, explorant i buscant el perquè.
  • Desenvolupar les habilitats motrius tant a nivell de motricitat general del cos ( saltar,arrossegar,coordinar,…), com a nivell de motricitat fina desenvolupant la destresa manual (encaixos, enfilat de boles, treball amb plastilina,…).
  • Desenvolupar l’agilitat mental i el càlcul amb activitats de la vida quotidiana i a partir de problemes matemàtics.

 

METODOLOGIA I RECURSOS

La base de l’aprenentatge en aquesta edat és bàsicament a través del joc, els contes i de l’observació de l’entorn més proper.

  1.  ESPAIS

Realitzarem els espais en quatre sessions pel matí i la tarda del divendres. Amb els espais oferim als infants propostes de joc i aprenentatge on donem cabuda a totes les intel·ligències múltiples ( plàstica, sensorial, construccions, joc simbòlic i llenguatge, grafismes, experiments…) A partir de l’observació diària modifiquem les propostes partint dels seus interessos i progressos i anem guiant als infants perquè assoleixen els objectius que ens anem proposant. A partir de gener demanarem la col·laboració de pares per participar en les sessions d’espais dinamitzant algun d’ells.

Tingueu present que com treballem per espais i partim de l’observació, manipulació i les converses a l’àlbum no quedarà reflectit en paper tot el que treballem a l’aula.

A continuació us deixem un vídeo on podreu veure els espais en “acció”:

 

  1. PSICOMOTRICITAT

La psicomotricitat afavoreix el coneixement i les possibilitats del propi cos i ajuda als infants en la

Seva evolució emocional, de relació amb ells mateixos, els altres i l’entorn.

Cal que aquest dia vinguin vestits amb roba còmoda i calçat esportiu.

P-3 A    DIMECRES MATÍ

P-3 B     DIVENDRES MATÍ

 

  1. EXPERIMENTS

Considerem important que els infants experimentin amb diferents materials de l’entorn proper i natural donat que amplien els seus coneixements sobre el món, estructuren el pensament, treballen els sentits i la lògica.

P3A: Dimecres tarda

P3B: Dijous tarda

 

  1. MÚSICA

Aprendrem cançons i treballarem nocions musicals vivencials com són el ritme, el so – silenci, els sons fort – fluix, audicions, les danses…La Silvia realitzarà la música en les dues aules de P3.

P3A: Dimarts tarda

P3B: Dilluns tarda

 

  1. PLÀSTICA

A l’hora de plàstica els infants experimentaran amb els colors, textures i composicions diverses. Farem servir diferents materials plàstics (pintura, retoladors, ceres, guixos, paper de seda, cartolina, pinotxo…) així com diversitat de tècniques (punxar, esquinçar, pintar, resseguir, modelar, enganxar…) Treballarem també el volum, ja sigui amb fang-plastelina o materials de reciclatge. La Lourdes realitzarà la plàstica a les dues aules de P3.

Recordeu portar la bata/samarreta perquè els infants puguin realitzar les activitats i embrutar-se el mínim.

P3 A: Dilluns tarda

P3B: Dimarts tarda

 

  1. L’HORA DEL CONTE

Al llarg del curs anirem treballant diferents contes. Amb aquestes sessions volem treballar la capacitat d’escolta i atenció i l’expressió oral, tot ampliant el vocabulari dels vostres fills/es.

P-3 A DIMECRES MATÍ I DIJOUS MATÍ

P-3 B DIMARTS I DIJOUS MATÍ

 

  1. PROJECTE

Enguany el tema del projecte d’escola són els Jocs olímpics amb motiu del 25è aniversari. Cada classe d’infantil ha escollit un esport olímpic de pilota. A mesura que avancem amb les converses i el projecte anirem demanat la vostra col·laboració perquè porteu informacions.

 

  1. QUINZET

Per tal de treballar l’agilitat mental i l’abstracció treballarem els problemes de càlcul global (Quinzet).

 

ENTREVISTES

Les famílies podeu concertar amb anterioritat una entrevista amb la tutora els dilluns de 12.30 a 13.30.

 

INFORMES

Es lliuraran dos informes durant el curs escolar (febrer i juny)

 

ACTIVITATS I SORTIDES

– Sortides al parc fondo d’en peixo (observació de la natura)

– Sortida d’un dia a Llinars del Vallès, 16 març: El Circ

– Sortida d’un dia a Xaragall ( Llinars del Vallès) 11 de maig: Jocs tradicionals

El pagament de les sortides s’ha de fer mitjançant el caixer i donar el rebut 4 dies abans de marxar d’excursió a les tutores.

QUOTA DE MATERIAL

La quota de material és de 65 Euros que haureu d’ingressar al compte de l’escola DURANT EL MES D’OCTUBRE i posteriorment entregar a la mestra la còpia de La Caixa del ingrés del material el més aviat possible.

En cas de no poder fer el pagament sencer a l’octubre cal arribar a un acord escrit amb la tutora per tal de fer el pagament fraccionat. Els nens que no paguin tot el material no podran emportar-se les feines ni anar a les sortid

RECORDEU

Per a un correcte funcionament de la classe i un bon desenvolupament dels nens i nenes, recomanem a les famílies:

  • Procurar una alimentació equilibrada. Que l’esmorzar de l’escola sigui preferentment petit entrepà o fruita (pelada) sempre amb carmanyola . No oblideu el tovalló de roba. TOT DINS D’UNA BOSSETA DE ROBA, NO MOTXILLA RÍGIDA.

L’escola es troba dins el projecte d’Escola Verda i per tant demanem que no portin sucs en envasos comprats per tal d’evitar residus. Si volen portar suc que sigui en una ampolla vàlida per reciclar a casa. No poden portar actimels ni cacaolats . Recordeu que el  DIMARTS  ÉS EL DIA DE LA FRUITA , sempre preparada per menjar i que els hi agradi.

  • Cal que els nens i nenes dormin les hores que els hi pertoquen i vinguin descansats a l’escola.
  • Valorar a casa els treballs escolars i els progressos personals dels nens i nenes.
  • Han de PORTAR LA BATA A L’ESCOLA PER TAL QUE PUGUIN REALITZAR LES ACTIVITATS PLÀSTIQUES.
  • Recordeu la importància de MARCAR TOTS ELS SEUS OBJECTES PERSONALS amb el seu nom per evitar pèrdues i confusions. De la mateixa manera recordar que  jaquetes i abrics han de portar una CINTA PER PENJAR per evitar que caiguin a terra i s’embrutin.
  • Facilitar l’autonomia dels vostres fills amb roba còmode, sense botons ni cinturons i amb VAMBES DE VELCRO. Intenteu evitar les mitges.
  • Pels ANIVERSARIS: si voleu celebrar-los a l’escola podeu portar una caixa de galetes per convidar els companys a l’esmorzar, avisant dies abans a la mestra. No es donaran llaminadures a dins de l’ aula ni es repartiran invitacions
  • Quan un infant es queda a MENJADOR DE MANERA PUNTUAL cal que els pares aviseu a la coordinadora del menjador a primera hora del matí. Igualment quan un nen fix no es quedi o estigui malalt cal avisar al matí.
  • En cas de canviar els telèfons o adreça cal avisar a l’escola.
  • En cas de malaltia els nens han de prendre els MEDICAMENTS a casa. Si fos estrictament necessari prendre el medicament a hores d’escola caldrà que porteu l’autorització del pare/mare i la recepta del metge on especifiqui la dosi a prendre i l’hora.
  • En cas D’ACCIDENT ESCOLAR s’avisarà sempre primer a la família. Si no es localitzes a la família la tutora acompanyarà a l’alumne.
  • Cal entrar amb PUNTUALITAT al matí i a la tarda i de la mateixa manera cal recollir els infants a l’hora.
  • Cal JUSTIFICAR LES ABSÈNCIES per escrit amb paper del metge o paper oficial que us podeu descarregar a la web de l’escola. A l’informe quedaran reflectides les absències no justificades. Quan un alumne té una sèrie de faltes sense justificar, s’activa el protocol d’absentisme de l’escola

4 comentaris

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>