REUNIÓ DE PARES I MARES DE P5

 

REUNIÓ DE P5. Curs 2018-2019

Aquest dimarts dia 2 d’octubre vam fer la reunió d’ inici de curs.

Previament vam pensar plantejar una activitat compartida entre famílies i infants.

Per això  la setmana anterior els nostres alumnes havien preparat un dibuix en el qual havien de plasmar l’activitat  que més els hi agrada fer conjuntament  amb els seus pares i mares, i el dia de la reunió les famílies l’ havien de complementar.

Per això vam donar un full a cada familiar que va venir  i  havien d’ escriure el que ells pensaven que  els seus fills els hi agrada més fer amb ells.

Una vegada fet van poder comprovar si ho havien encertat.

Van haver algunes sorpreses……….

A vegades el més valorat pels infants és el que menys ens pensem.

Gràcies a les famílies per la vostra participació!

PRESENTACIÓ MESTRES

P5-A: Mireia

P5-B: Carme

 

ALTRES MESTRES QUE INTERVENEN A L’AULA

  • Conte a casa: Mònica
  • Anglès: Carlos
  • Reforç: Mònica
  • Psicomotricitat: Mònica
  • Mestra E.E. : Ana

 

OBJECTIUS DEL CURS

  • Aconseguir una bona expressió en català amb una parla coherent, clara, entenedora i amb bon nivell de vocabulari.
  • Crear la necessitat i el gust per llegir i escriure, respectant el ritme de cada alumne.
  • Afavorir l’estructuració del pensament.
  • Treballar la consciència fonològica. (paraules llargues/curtes, reconèixer, d’un grup de paraules, les que comencen amb el mateix so o que acaben amb el mateix so. Analitzar o segmentar una paraula amb els seus sons.)
  • Potenciar actituds de respecte i ajuda envers els altres, que garanteixi un clima i un ambient tranquil i segur a l’ aula (col·laboració…convivència).
  • Seguir avançant en l’adquisició d’autonomia personal.
  • Consolidar els hàbits de treball (treballar amb calma, respectar el torn de paraula i escoltar i mirar a qui està parlant, fer un ús adequat del material escolar…).

 

ACTIVITATS PRÒPIES DEL CURS

  • CONTE A CASA: Com el curs passat, l’activitat consisteix en que cada setmana una nena o nen es prepara un conte a casa amb la col·laboració de la família i després l’ha d’explicar als seus companys (no llegir). Quan els nens expliquin el conte gravarem la veu i farem una recopilació en un CD de tots els nens que han explicat el conte en aquell trimestre. lliurarem el CD a les famílies. Es fa amb mig grup (quinzenal), l’altre mig queda a la classe per fer activitats d’expressió oral o escrita.

P5-A: dijous al matí

P5-B: dimecres  al matí.

 

  • INFORMÀTICA: Aquest curs no tenim sessió específica d’informàtica ja que tenim pensat treballar de manera més interdisciplinar a l’aula mitjançant les tablets i l’ordinador de la classe.

 

  • PSICOMOTRICITAT:

P5-A: divendres al matí

P5-B: dilluns a la tarda.

 

  • ANGLÈS: també es fa amb mig grup, sessió setmanal desdoblant el grup: la meitat de classe fa anglès i l’altre meitat activitats d’expressió oral i escrita.

P5-A: dilluns al matí.

P5-B: dilluns al matí.

 

ASPECTES METODOLÒGICS

        

  • Durant l’any anirem realitzant projectes: el del nom de la classe aquest any és la classe de p5A les papallones i la de p5B els gats, el segon trimestre farem un projecte tota l´escola relacionat amb la història i un altre sobre art (Kandinsky), més altres que puguin sorgir al llarg del curs motivat per interessos o necessitats del grup.

 

  • Aquest curs treballarem les matemàtiques mitjançant el mètode Entusiasmat de l’editorial Teekman Books. És una metodologia que fa servir un programa cíclic en el qual els continguts de raonament, mesura, lògica, geometria, càlcul, estadística es van repetint al llarg del curs en les sessions. Mitjançant exemples contextualitzats i propers als nens i tenint en compte les teories de les intel·ligències múltiples, els nens aprenen tot jugant

Cada nen té el seu estoig de material i les sessions segueixen totes la mateixa estructura: per començar (5’ de Càlcul); ensenyem-aprenem (20’ de manipulació) i per acabar (5’ per fer conclusions) i finalment la feina on es recull què s’ha treballat.

 

  • La Maleta Viatgera: és un pla de foment de la lectura que es porta a terme al conjunt del municipi del Prat. Cada setmana (divendres) un infant s’emporta a casa la maleta plena de contes i recollirà l’experiència en un full amb ajuda de la família mitjançant dibuixos, fotos, comentaris… El full formarà part de la carpeta de la Maleta Viatgera.

 

  • Inici sistemàtic del treball de lecto-escriptura: SEP. (Suport educatiu personalitzat). La Mònica, mestra de suport, farà grups molt reduïts pel SEP de lectura i el d’ escriptura.

 

  • Deures: Alguns divendres s’emportaran a casa una carpeta individual amb una senzilla feina pel cap de setmana (començarem més endavant).

 

  • Ambients: Els ambients són diferents espais d’aprenentatge, de relació i comunicació on a partir de diferents propostes els infants poden actuar, observar, experimentar, construir, inventar, imaginar, compartir, relacionar-se, emocionar-se…i interactuar amb els altres. Dues tardes a la setmana (dimarts i dijous), els nens i nenes faran ambients. Ells són els qui trien on volen anar el mateix dia, just abans de començar. Els ambient d’aprenentatge són 6 fins acabar el primer trimestre i el segon trimestre seran 8 ja que s´afegiràn els alumnes de P3.

 

Els ambients al llarg del curs seran els següents:

  • Llum i ombres
  • Experimentació
  • Teatre
  • Art
  • Sensorial
  • Càmping
  • Joc simbòlic
  • Construccions

El primer trimestre barrejarem els alumnes de p4 i p5.

Cada ambient es dividirà en 5 activitats diferents de manera que en cada activitat hi hagi 4 o 5 alumnes.

  • A l’entrar a l’ambient es farà una petita conversaen rotllana per parlar sobre quines són les consignes que cal seguir i les normes de funcionament dels ambients.
  • Per finalitzar la cuarta sessió, es farà unaconversa per explicar les seves opinions, preferències, allò que els hi ha cridat l’atenció…

 

  • Apadrinament lector: Un dia a la setmana durant el segon trimestre, els alumnes de cinquè comparteixen lectures amb els nens de P-5.
  • IMPORTANT: Volem compartir amb vosaltres els projectes els projectes en els que col.laboren interseccions ( un programa impulsat per l´ajuntament del Prat que situa l´educació i la cultura com a eixos estratègics de ciutat, motors de transformació social. Els tres projectes que farem aquest curs des de l´escola són:
    • Auxiliars de conversa d´anglès.
    • Remena la nau.
    • Científico-tècnic.

 

COL·LABORACIÓ DE LES FAMÍLIES

  • Recordeu que bates, jaquetes i abrics han d’estar marcats amb el nom i amb beta o goma per penjar-los (podeu passar una goma o lligar una cinta a l’etiqueta).

 

  • Aquest curs, la bata només la farem servir per plàstica i la donarem a mida que es vagin embrutant…

 

  • Aniversaris: Degut a l´increment d´alumnes amb al.lèrgies, aquest curs no es poden portar galetes, sucs ni res per menjar. Celebrarem els aniversaris d´una manera diferent.Aquest any, a la web de l’escola, es van penjar les noves directrius com a Escola Verda que som en les quals s’explicava la intenció de reduir el consum dels envasos de plàstic/brics, d’una banda per aconseguir uns patis més nets, i d’altra per reduir l’ús d’aquest material no reutilitzable i que costa tant de reciclar.. Això implica que els nens no podran portar brics de sucs ni batuts, ni brics de iogurts o altres productes làctics; els sucs però si es podran portar dins d’una ampolla tipus cantimplora.

 

  • Recordar que el Dia de la fruita és dimarts.

 

  • No oblideu el got els dilluns.

 

  • Portar cada dia el tovalló de roba per parar taula.

 

 

Recomanacions que realitzem des de l’escola

  • Respectar les hores de son dels nens, i si algun dia passen mala nit agrairíem la informació per així poder entendre si el notem diferent a altres dies.
  • Aquest curs sol haver-hi un despertar en l’ interès per la lectura: no cal forçar perquè cadascú té el seu ritme, però sí que és recomanable que puguin tenir a l’abast llibres, o compartir estones de lectura amb la família.
  • No només lectura. També tenir temps per poder jugar, parlar… Passeu moltes hores separats i segur que teniu moltes coses que explicar-vos quan us retrobeu!
  • Intentar no sobrecarregar als nens i nenes amb activitats extraescolars, o les que es facin procurar que sorgeixin del seu interès.
  • Valorar les feines i els progressos que fan els nens i nenes per animar-los a seguir avançant.

 

SORTIDES I ACTIVITATS DE L’AJUNTAMENT

1r trimestre

  • 26/10/2018: Sortida Castanyada al Mogent (Llinars del Vallés) Anirem amb P4 .

2n trimestre

  • Visita Visita a la Biblioteca Antonio Martín.
  • En Ricky vindrà a l’escola
  • Jugant amb la dansa.
  • Sembrem natura.
  • 11-12/04/2019: Colònies a Can Montcau (La Roca del Vallès). ( 82,40 E)
  • IMPORTANT: El primer pagament de les colònies s´ha de fer la primera setmana de novembre i serà un 60% del total. Si no es fa el primer pagament en aquesta data l´alumne no podrà anar de colònies. El segon pagament serà la tercera setmana de març.

 

Les activitats de l’ajuntament poden variar de data

 

INFORMACIONS

  • Horari d’atenció a famílies per entrevistes: DILLUNS de 12:30h a 13:30h. Prèvia cita. A partir del segon trimestre.

 

  • En cas de canvi d’adreça i telèfons dels pares caldrà avisar a l’escola.
  • En cas de malaltia és important prendre els medicaments a casa. Si cal donar-li a l’escola, caldrà portar l’autorització signada a la mestra, indicant la dosi i l’hora.

 

  • En cas d’accidents escolar primer s’avisarà a la família, si la família no està la tutora acompanyarà al nen/a.

 

  • Informes: es lliuren dos informes durant el curs: un al febrer i un al juny.

 

  • QUOTA MATERIAL: 55 euros i 28 euros del llibre EntusiasMat. La forma de pagament és per Internet i al caixer automàtic. Cal entregar a la mestra el comprovant de pagament. Existeix la possibilitat de pagament fraccionat. Si us voleu acollir a aquesta opció heu de dirigir-vos a secretaria.

 

  • FALTES ASSISTÈNCIA: caldrà justificar-les amb un full signat per part dels pares. (model que trobareu a la web de l’escola)

 

  • Retornar signat: autorització de sortidesautorització de recollidaautorització per recursos digitalsconsentiment mèdic i dades sanitàries.

 

  • Cal que cada nen porti una capsa de mocadors i un paquet de tovalloletes humides.

 

  • Tots els models de documents els trobareu a la pàgina web de l’escola (justificants d’assistència, medicaments…)

 

  • Delegats de classe: Des de l’escola es vol fomentar la figura d’una persona o dues, que faci d’enllaç entre les informacions d’escola i famílies. Des del curs passat, es va posar en marxa i cal dir que ha funcionat molt bé a primària. Així doncs, ens agradaria que a P5 també sortís un delegat de cada classe.

 

  • Per als voluntaris com per col·laboració en moments puntuals (sortides, activitats a l’aula…). penjarem un full a la porta on podreu apuntar-vos els interessats i indicar la vostra disponibilitat.

 

  • Heu d’acompanyar als nens i nenes fins a la porta de l’aula a les entrades, tant a les 9h com a les 15h.

 

Gràcies. Les Tutores de P-5

1 comentari

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>