REPTES OBJECTIU 2030

Educació ha produït el programa “Objectiu 2030”, sobre els Objectius de Desenvolupament Sostenible. Amb un total de 17 capítols, un per cadascun dels objectius que proposa la ONU per ser assolits al 2030, amb temàtiques com la pobresa, la fam, la pau, la salut, el medi ambient o l’educació. “Objectiu 2030”, una producció del Grup SOM pel Departament d’Educació, s’ha emès pel Super3. El podeu trobar a la seva pàgina web.

El repte del dia de cada capítol, comença amb una presentació de què són els ODS i la introducció de l’ODS del capítol; després hi ha l’entrevista del representant de l’organització i un resum dels punts clau. A continuació es proposa un debat sobre la qüestió i es donen idees per a què els alumnes hi puguin contribuir des de casa. Al final, es planteja el repte del dia, un treball adequat a les competències bàsiques. Amb aquests treballs es vol que els nens i nenes aprenguin a comunicar, imaginar, crear, planificar i executar, treballar amb dades, processar-les o saber-les relacionar amb conceptes científics o socials, entre d’altres competències. Es planteja amb diversos formats, com vídeos, dibuixos, cartells o fotografies, i se’ls demana que elaborin diferents projectes.

Aquí teniu una mostra dels reptes que ha realitzat l’alumnat de 6è durant el confinament.

FOTOS DELS REPTES: CLIQUEU