REFLEXIONS SOBRE WONDER A L’ESCOLA

WONDER

Aquest curs 2019-2020 vam apostar a sisè per treballar la Llengua Catalana d’una forma diferent, d’una forma que ens permetés motivar els alumnes a partir de la lectura del llibre Wonder, un llibre que amb la seva riquesa ens permetia treballar diferents aspectes de les diferents matèries com la Llengua Catalana, Castellana, Coneixement del Medi Natural i Social, Matemàtiques i molts, molts valors que intentaven, a partir de la reflexió dels diferents capítols i de diferents maneres, fer créixer els nostres alumnes en l’empatia, la tolerància, el respecte i l’opinió pròpia i crítica.

A partir de la valoració que han fet els alumnes , pensem que ha estat un èxit que ha permès al nois i noies fer un treball global i engrescador ( només cal veure com ha impactat la lectura del llibre en implicació, interès i creixement personal).

A final de curs aquestes són algunes de les valoracions que fan els alumnes:

Aquest curs a sisè hem estat treballant l’àrea de Català a través del llibre “Wonder”, encara que també l’hem utilitzat a Valors.

La idea de treballar a través d’aquest llibre és molt xula ja que és més dinàmic i el llibre conté valors molt importants.

Amb el llibre Wonder hem treballat desde ortografia, gramàtica, comprensió lectora, etc. fins a valors com el Bullying, la amistad, la violència…

Aquest llibre és molt bonic i recomano llegir-lo ja que se’n pot aprendre molts valors i lliçons per la vida i a més també el podem utilitzar com a eina en l’àrea de Català. “Llegint Wonder, et faràs millor persona i aprendràs valors importants pel futur”. Júlia P.

-“Aquest llibre és una meravella,mai el podràs oblidar”. Selva

-“Amb Wonder aprens a ser empàtic, vius emocions noves i descobreixes com d’important és posar-te a la pell dels altres”. Martina

-“Llegint Wonder creixeràs per dins i els valors apresos quedaran. Molta gent no els ha après, però si tu ho fas ho podràs ensenyar a altres. Així aconseguirem un món millor”. Maria P.

-“Aquest  llibre et permet conèixer l’altra meitat del món que no coneixem.” Laia

_” És un aprenentatge de valors”. Leire

ELS PRECEPTES

El senyor Browne és ,segurament , el mestre que molts hauríem volgut conèixer. Cada mes llençava un precepte als seus alumnes per tal que ellls fossin capaç de reflexionar i d’entrar dins d’ells mateixos i dels altres.

Però, què és un precepte? Doncs bé, és una mena de lema, una fòrmula que ens permet reflexionar i ens fa pensar en el que cal que fem. Acostuma a ser una norma de conducta moral.

“Coneix-te a tu mateix”  era el lema que estava escrit a l’entrada del temple de Delfos i que el gran filòsof de l’antiguetat va convertir en la seva forma de filosofar. Per trobar el nostre camí cal començar per conèixer-nos a nosaltres mateixos. El primer que descobrirem és que sabem ben poc i després serem conscients que cal un esforç de reflexió.

Igual que en el llibre apareixen preceptes, a les nostres classes hem escrit també els nostres. Els nostres nois i noies van haver de crear un precepte amb el qual s’identifiquessin.

Els resultats han estat espectaculars i aquí els teniu. Flipareu de com els vostres fills i filles han estat capaços de  pensar, reflexionar i traduir aquest pensament en un lema, una idea concreta. Desitgem que gaudiu amb aquestes frases tan aplicables a nosaltres, els adults.

-Laia: “Els diners no fan la felicitat”

“Sigues tu mateix perquè no hi ha ningú igual a tu”

-Claudia: “ Si et rendeixes mai aconseguiràs el que et proposes”

-Rosario Màrquez: “No et rendeixis, sigues feliç, lluita pels teus somnis i així els podràs complir”

-Etienne Gonzàlez: “Nada merece más la pena que el instante que tenemos delante, y el siguiente, y la oportunidad de hacerlo es diferente”

-Jan Comas: “La gent creu que els diners ho són tot, però ells ho són tot”

-Nicol: “No deixis que els altres t’influeixin”

-Pablo Corchero: “No facis cas als altres, sigues prudent”

-Aarón: Centra’t  en tu mateix, tingues en compte  cada moment del què penses, sents vols i fas”

-Irina: “La Tierra es nuestro refugio, ayudemos a protegerla y cuidarla ya que de ello depende el futuro de muchas generaciones”

-Joana:”Si tens salut i llibertat, ets ric i no ho saps”

“Envolta’t de la gent que t’estima”

-Alba: “La valentia no és arriscar-se sinó esforçar-te cada dia més en superar les teves pors.”

-Joel:” Choza donde se ríe, vale más que palacio donde se llora”

-Luisa:” No perdis l’oportunitat de fer alguna cosa increïble només perquè sigui difícil”

-Martina: “Has de ser un ocell perquè els ocells són lliures i volen cap a on volen. Nosaltres també hem de volar i ser lliures i anar cap al que  ens agrada, lluitant.”

-Lupe: “Vale la pena luchar por lo que vale la pena tener”

“Lo que decidas hacer, asegurate que te hace feliz”

-Ismael: “En la educación està el gran cambio”

-Marina: “ Si has de triar entre tenir raó i ser considerat, tria ser considerat”

-Júlia: “De vides només hi ha una, aprofita-la!

“El éxito de la vida no se mide por lo que logras, sinó por los obstáculos que superas”

“Que tus sueños sean más grandes que tus miedos”

-Maria Romero:”Segueix els teus somnis encara que siguin impossibles perquè si no ho fas mai sabràs si ho podràs aconseguir o no”

-Marc Serradilla: “No valores el que tens fins que ho perds”