En José Luis, l’avi del Guzmán…

Qui pot representar millor la història de la nostra escola?

José Luis Estrada. Don José. José Luis. Pare del Pepín i de l’Ana Ruth. L’avi del Miquel. Ara, l’avi del Guzmán….

Al llarg de la seva vida va ser mestre de l’escola, director, pare de dos alumes…i ara avi d’un net.

Amb aquest currículum, José Luis, l’avi del Guzmán és el pal de paller, el nexe d’unió de la llarga història de la nostra escola: Menéndez Pelayo,  Escola del Parc.

La seva humanitat, el seu caràcter de nen “grandullón” el fa més entranyable i així ho van comprovar els/les alumnes de sisè A, amb qui va compartir una classe, amb comentaris, anècdotes, preguntes i molta complicitat.

• Quan vas néixer.  Al 1946.
  • On vas néixer? Vaig néixer en un poblet, Arienza, de l’Omaña, comarca del Nord de Lleó
  • On vas estudiar? A l’escola del poble, al col·legi on treballava la meva mare.
  • Què volies ser de jove?? Professor, com a molts de la meva família
  • Quina va ser la teva trajectòria professional? Mestre interí, desprès propietari provisional i després definitiu. 43 anys fent classe. Vaig ser professor d’Educació Física a l’Institut Baldiri Guilera i director de l’Escola Jacint Verdaguer.
  • Com es deia abans la nostra escola? Menéndez Pelayo
  • Et va agradar ser director? Si.
  • Com vas arribar a ser director? Em va elegir el claustre de mestres de l’escola.
  • En quin any es va construir l’antiga escola? Es va començar a construir a l’any 1936, però després es va abandonar sense haver-la acabat. Les obres van començar de nou a l’any 1958 i es va inaugurar l’any 1961.

• Quin tipus de mestre vas se?, Molt dur? No ho se…però avui encara molts ex-alumnes s’aturen al carrer per parlar de la seva època escolar amb carinyo.
  • Com es porta deixar de ser don José, José Luis, per ser ara “’l’avi del Guzmán”?. Son coses de la vida….els nens d’ara de l’escola ja no m’han conegut com a mestre…i per a ells sóc l’avi del Guzman…però es un orgull que et reconeguin pels teus nets!
  • Creus que la informàtica es necessària per aprendre? No es necessària però ajuda molt.
  • T’agradaria tornar a ser director? No, jo ara ja estic jubilat..
  • Quants esports vas practicar? Futbol, handbol, frontó i atletisme.

1. Sandra Gines

Todos son buenos recuerdos alrededor de Jose Luis.

Es digno de admirar como profesor y como persona.

Personalmente lo veo a menudo ya que toma cafe en el bar de mi Padre y esta como siempre, ¡por él no pasan los años!

2. Silvia

Tengo muy buenos recuerdos de mi época de EGB y no solo por las amistades que hice en esa época sino también de los profesores/as que formaron parte de mi enseñanza. Y Jose Luís Estrada ha sido un ejemplo para muchos alumnos. Paciente, observador, justo, serio pero alegre. Disfrutaba enseñando y educando y lo transmitía todos los días. Siempre ha sido un profesor entregado, cercano y preocupado por sus alumnos. Y creo que coincido con todos que echamos mucho de menos escucharle cantar como los ángeles y el chorizo de su pueblo que siempre compartía, jeje. Me siento afortunada de haber topado en mi educación con profesores como él.
    Un fuerte abrazo y saludos “Profe”

3. Alicia Casas

Hola Jose Luis!!!
    Yo además de alumna en el cole, también hacia macanografía e inglés contigo.
    El otro día cuando nos encontramos en el 2 de vins, me hizo mucha ilusión que te acordarás de mí!
    Siempre me parecistes un grande, eres un gran profe y una gran persona.
    Un besazo!