Sovint trobem restes d’esmorzar a les papereres del pati o carmanyoles perdudes amb restes de menjar. Què podem fer per revertir aquesta situació?
Hem proposat un repte a l’alumnat de 2n i 3r de primària: Reduir el malbaratament alimentari dels esmorzars.
Els membres del comitè ambiental de l’escola de 2n i 3r de primària, amb la col·laboració dels seus companys d’aula, han d’arribar a les seves pròpies conclusions.
De moment no llencen res a les papereres, ho tornen a guardar a la carmanyola fins que pugen a l’aula. Un cop es troben la capsa i la balança en el passadís, és el moment de llençar les restes que ja no es menjaran en cap altre moment del dia i es pesa la quantitat recollida en una balança .
Dilluns es van recollir 0,965Kg , dimarts 0,860Kg i demà? ….
Comencem a sentir: avui no m’agradava l’esmorzar, el plàtan estava massa verd, en tinc massa i m’ho guardo per berenar, en tinc massa, avui sí m’ho he acabat tot ….
Divendres us explicarem si hem aconseguit el repte i a quines conclusions hem arribat.