I4 Continguts 1r trimestre

Benvolgudes famílies, com ja sabeu estem finalitzant el primer trimestre i volem compartir amb vosaltres els continguts que hem anat treballant al llarg del primer trimestre de I4.  Us adjuntem un petit recull fotogràfic amb la documentació de les activitats realitzades. Bones festes per tothom!

 

DESCOBERTA DE L’ENTORN:

  • LA FESTA MAJOR DEL PRAT: BESTIARI I SEGUICI POPULAR
  • LA TARDOR
  • NADAL
  • PROJECTE DEL CURS: PLANTES AROMÀTIQUES (I4A) I ELS UNICORNS (I4B) 

MATEMÀTIQUES:

  • ELS NÚMEROS 1-2-3-4-5 (QUANTITAT I GRAFISME)
  • ELS NOMBRES ORDINALS (DEL PRIMER AL TERCER)
  • COMPTATGE ORAL FINS AL 30
  • CLASSIFICACIÓ D’ELEMENTS SEGONS DIFERENTS ATRIBUTS.
  • FIGURES GEOMÈTRIQUES: CERCLE, TRIANGLE,  QUADRAT, RECTANGLE, ROMBE, ÒVAL.
  • CÀLCUL MENTAL 
  • BLOCS LÒGICS.
  • OBSERVAR, COMPARAR I CLASSIFICAR.
  • SERIACIONS CANVIANT FORMA, MIDA O COLOR
  • LONGITUD (LLARG- CURT) I  VOLUM (AMPLE- ESTRET)
  • MESURA (GRAN- PETIT -MITJÀ I ALT- BAIX)
  • JOCS MATEMÀTICS: TRENCACLOSQUES, MÈMORIS, DOMINÓ, LINCE, LOTO.

LLENGUATGE:

  • NOM PROPI, NOM DELS COMPANYS/ES.
  • VOCABULARI DE LA TARDOR I DEL NADAL
  • VOCABULARI RELACIONAT AMB EL PROJECTE DEL CURS.
  • RELACIÓ IMATGE-PARAULA.
  • CONSCIÈNCIA FONOLÒGICA DE VOCALS I CONSONANTS /P/ /T/ /C/ /B/ /D/ /G/.  PRODUCCIÓ DEL SO I RECONEIXEMENT DE LA GRAFIA ASSOCIADA.
  • CONSCIÈNCIA FONOLÒGICA DE LA PRIMERA LLETRA DELS NOSTRES NOMS
  • SEGMENTACIÓ DE NOMS (PICAR PARAULES, CONSCIÈNCIA DE LES SÍL·LABES, CLASSIFICACIÓ DE NOMS SEGONS NÚMERO DE SÍL·LABES) 

PLÀSTICA

  • EXPLORACIÓ DE LES POSSIBILITATS DELS MATERIALS PLÀSTICS.
  • EXPERIMENTACIÓ AMB TÈCNIQUES PLÀSTIQUES: DIBUIX, PINTURA, COLLAGE, MODELATGE I ESTAMPACIÓ.
  • EXERCITACIÓ DE DESTRESES MANUALS: RETALLAR, ESQUINÇAR, REBREGAR I PUNXAR, ADQUIRINT COORDINACIÓ OCULOMANUAL.
  • CONEIXEMENT DELS COLORS I LES SEVES BARREGES.

PSICOMOTRICITAT

  • CONSOLIDACIÓ DE LA DINÀMICA PSICOMOTRIU: DIFERENTS MOMENTS DE LA SESSIÓ, MATERIALS I NORMES.
  • PROGRÉS EN EL DOMINI DEL COS ADQUIRINT CONFIANÇA EN LES POSSIBILITATS D’ACCIÓ.
  • EXPRESSIÓ VERBAL DE LES EMOCIONS PRODUÏDES PEL JOC I EL MOVIMENT.

 CONTES:

  • EL MONSTRE DE COLORS VA A L’ESCOLA
  • EL GEGANT DEL CASTANYER
  • LES 7 CABRETES
  • EL PEIX IRISAT
  • A CAU D’ORELLA
  • LA VENTAFOCS
  • MARIA LA TREMENTINAIRE, TUPINAMBURGA, EL CARGOL I L’HERBETA DE POLIOL (PROJECTE PLANTES AROMÀTIQUES)
  • SOC L’OLIVIA BABOT I VISC AMB UN UNICORN; BÉ DIRIA QUE AMB DISSET, EL CLUB DELS UNICORNS, TELMA L’UNICORN (PROJECTE ELS UNICORNS)

ENGLISH

  • ROUTINES: HELLO! GOOD MORNING. HOW ARE YOU?
  • WHAT’S THE WEATHER LIKE TODAY?
  • MOOD: ARE YOU HAPPY OR SAD TODAY?
  • NUMBERS 1-10
  • HALLOWEEN: WITCH, CAT, PUMPKIN, MONSTER, BAT, GHOST
  • CHRISTMAS: SANTA, REINDEER, SNOWMAN, CHRISTMAS TREE, PRESENTS
  • SONGS:  HELLO! (SUPER SIMPLE SONG)  HOW’S THE WEATHER? ( ENGLISH SINGSING)  KNOCK KNOCK, TRICK OR TREAT!( SUPER SIMPLE SONGS)  WHO TOOK THE CANDY? (SUPER SIMPLE SONGS) HELLO REINDEER, GOODBYE SNOWMAN (SUPER SIMPLE SONGS) BYE BYE GOODBYE (SUPER SIMPLE SONGS)

ACTIVITATS COMPLEMENTÀRIES:

  • SORTIDA A LA NAU DE CULTURA POPULAR
  • LA CASTANYADA A L’ESCOLA: JOCS TRADICIONALS, VISITA CASTANYERA
  • LA CASTANYADA A L’AULA D’ENTORN CAN JORDI
  • NADAL:  VISITA PATGE REIAL,  CANTADA DE NADALES,  EL TIÓ
  • MARE NOSTRUM

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>