Dissecció d’un pulmó de Xai

Els/les alumnes de 6è relaten la seva experiència després de realitzar la dissecció d’uns pulmons de xai:

“La idea d’aquesta pràctica va sorgir a través d’un projecte que estem realitzant: Quin camí segueixen els aliments? Vam estar investigant quin aparell intervenia en el recorregut. Després de l’exposició de l’aparell respiratori vam fer la dissecció d’uns pulmons per veure com funcionaven i com eren per dins.

Així doncs el dia 18 de gener ens van donar uns pulmons de xai, amb els quals vam començar a fer la dissecció.

Primer vam bufar per la tràquea i vam veure com s’inflaven els pulmons. Després vam tallar la tràquea amb l’objectiu de trobar els bronquis. Vam seguir tallant per els orificis dels bronquis fins arribar als bronquíols i finalment vam trobar els alvèols.

Finalment alguns grups van tallar el cor, que venia juntament amb l’aparell respiratori, per veure com era per dins. En conclusió, en aquesta dissecció hem après moltes coses i ha estat molt divertida.”

Alumnes de 6è

Podeu veure fotos clickant aquí.