DIA MUNDIAL DE L’AUTISME – 2 D’ABRIL

Tot allò que no coneixem, que ens és aliè, sovint ens desconcerta i no sabem com actuar. Quan ens treuen de la nostra zona de confort, aquella que controlem, quedem paralitzats, ens falten recursos.

Moltes de les persones que estan afectades pel trastorn de l’espectre autista (TEA) tenen dificultats per a establir relacions interpersonals,  això és dit des de la perspectiva de les persones “normo-funcionals”, valdria la pena pensar si realment és la Societat en general la que té aquesta dificultat d’establir relacions interpersonals més enllà de les que li són habituals, ens falta imaginació. La Societat està formada per un conjunt de persones molt diverses en les seves formes de ser, d’expressar-se, d’estimar, de comunicar-se, etc. Per què, doncs, hem de considerar que determinats estàndards de relació, comunicació i funcionament són els que han de prevaldre?, per què les persones que es consideren diferents són les que s’han d’adaptar; per què no som “tots i totes” els que obrim la nostra ment i el nostre cor per a oferir oportunitats?

Aquests dies de confinament, a part d’atendre els nens/es, ocupar-nos de la casa, del teletreball i demés obligacions que cadascú té, són un bon moment per a reflexionar. Cal que analitzem moltes coses de la nostra forma de viure i actuar fins al moment, així com de relacionar-nos, comunicar-nos i jutjar.

Avui és el “Dia mundial de l’autisme”, per això, des del SIEI de l’escola del Parc, volem fer-vos arribar un vídeo en el qual podreu identificar alguns dels trets característics dels nens i nenes afectats per aquest trastorn, aquests només són unes petites pinzellades  sobre les quals ens agradaria que reflexionéssiu.

Molts ànims a tots i totes i que sapigueu que us tenim molt i molt presents.

Equip SIEI de l’Escola del Parc  (Maria i Mireia)

#totanirabé  /  #quedeuvosacasa / #aviatensveuremalescola

Cómo hacer un molino de viento para el colegio - EspacioCiencia.com
                     Clica el molinet

1. Maite Calvo

Hola. El fill dun cap de la meva feina va hacer de sortir molt rapid x que el seu fill es autista i no podía estar mes estona tancat a casa. Tots aquests dies de confinament he pensat en ell. Gracies x la difusió.