3R – LES CIENTÍFIQUES DE LA HISTÒRIA

Bona tarda,

Dins el projecte interdisciplinar de la CIÈNCIA, ens va sorgir un dubte: “Per què quan fèiem recerca sobre científics i científiques de la història sòls ens sortien homes?”. A partir d’aquesta troballa, vam decidir investigar sobre les dones científiques de la història, ja que van veure que havien estat invisibilitzades.

Les parts de l’activitat han estat les següents:

• En primer lloc, per parelles, vam triar una científica per tal de fer la investigació. Per triar-la ens vam ajudar del llibre: “Mujeres de Ciencia”.
  • Després, vam fer una recerca a Internet sobre la científica triada. Vam buscar aspectes com: el lloc i l’any de naixement, el seu camp de la ciència, quins descobriments va fer, si va guanyar premis, si ho va tenir difícil per ser una dona,…
  • Després vam fer un mural explicatiu, per tal de penjar-lo al passadís de l’escola i que tota l’escola pugui conèixer a algunes de les científiques de la història i els seus descobriments.
  • Per acabar, hem fet una exposició oral en parelles, sobre la científica triada per tal d’explicar els resultats de la investigació als companys i companyes de la classe.
  • I finalment, vam situar les científiques en la nostra línia del temps, així com en el mapa acumulatiu de la classe, per tal de situar-les en el temps i en l’espai.

A continuació, us deixem algunes fotos de tot el procés. Cliqueu al següent enllaç:

FOTOS CIENTÍFIQUES DE LA HISTÒRIA