Un tastet de pensament crític

Durant aquest trimestre, la colla de 5è hem estat treballant la Prehistòria, com a cloenda vam fer una activitat que ens va resultar molt interessant i un taller molt vivencial. La primera activitat, vam fer una conversa silenciosa en grups amb retoladors a la mà, havíem d’escriure sobre un tema central que apareixia a la cartolina. Els nens i nenes havien d’escriure les seves idees i fer les connexions pertinents, passar de la part al tot. El paper ens va ajudar a crear un espai segur, a reflexionar, a interactuar amb els altres, a captar les idees principals. Tenien 5 minuts per compartir els nostres pensaments abans de canviar de taula. Després vam llegir tots els comentaris i les connexions que s’havien establit entre els diferents apartats. Alguns conceptes interessants van ser com vam poder relacionar el foc amb la millora del benestar, del menjar cuinat. Vam relacionar que el descobriment de la roda va afectar el tipus de societat i que el menjar va ser més divers.I en acabar, quins valors tenien els prehistòrics, vam relacionar que com ells necessitaven per sobreviure la natura, tenien un sentiment de respecte profund envers ella. A partir d’aquí vam parlar si la societat actual té els mateixos valors que els prehistòrics? O pot ser els prehistòrics amb menys coneixements tenien més valors de respecte envers la natura que la societat actual? Després vam gaudir del Taller de la prehistòria, i vam acabar experimentant fent FOC!!!! Ens ho vam passar molt bé. Hem fomentat el pensament crític i l’autonomia intel·lectual, analitzant la informació que ja teníem, l’hem relacionat, hem interactuat i hem pogut aplicar-la als nostres dies. Intentant anar més enllà! Continuem!