Adaptació

TORNEM A L’ESCOLA!
Aquest any els infants d’I5 a més de canviar d’aula, han conegut la nova mestra que ha començat aquest any a l’escola, es diu Carolina.
Sembla que han adaptat molt bé, no semblava pas que vinguessin de vacances. Devien tenir ganes de retrobar-se i de continuar jugant i fent descobriments plegats.
La primera setmana va servir una mica per familiaritzar-nos tots plegats -potser jo més que no pas ells- amb la vida diària a l’escola, les normes, les activitats, l’organització… Vam repassar rutines, vam parlar de les coses que es podien fer i les que no.  Vam recordar activitats que ja coneixien dels cursos anteriors: els tallers, la rotllana, els ambients, la música, la psicomotricitat, l’anglès i l’hort. Ells mateixos m’informaven de tot allò que jo desconeixia: com funcionava el menjador, on anaven a fer música, amb quina mestra…
De tota manera, evidentment, els nens i nenes van evolucionant i cada edat té unes particularitats.Saben ajudar en moltes tasques i poden fer-se responsables de moltes coses que els afecten: parar taula, recollir, ajudar a la cuina, …I també adquireixen més precisió amb les mans: poden retallar, dibuixar amb estris més prims, copiar formes, cordar les sabates, botons…
Saben seguir millor les converses, escoltar, pensar abans de parlar.
S’expressen amb frases senceres, pregunten…
Comencen a integrar millor el pas del temps : poden repetir un conte, ordenar fets, projectar d’un dia per l’altre, recordar…Aquest curs continuen uns mestres i d’altres no. A música l’Albert, a psicomotricitat el Sergi , anglès la Núria i l’hort en Pau. La transició de I4 a I5 pot ser un procés fluid per  alguns infants, però per a d’altres pot ser un repte emocional i social. És una oportunitat emocionant per als infants de continuar desenvolupant les seves habilitats i coneixements. Amb amor, suport i una actitud positiva, els infant poden adaptar-se fàcilment a aquesta nova etapa i continuar gaudint de l’aprenentatge i la socialització a l’escola. Es important mantenir una rutina diària estable, és fonamental per a la sensació de seguretat dels infants. Això inclou horaris regulars d’anar a dormir i d’aixecar-se. És important que els progenitors estiguin involucrats en les activitats escolars i acompanyin els infants en aquesta nova aventura. A més és molt important  mantenir una comunicació oberta amb els mestres i el personal de l’escola, ajuda a abordar qualsevol problema o inquietud que pugui sorgir.