Espais de lectura a l’aula

Des de la classe del Tibidabo donem molta importància a la lectura, ja que és una activitat que no sols enforteix les habilitats cognitives i lingüístiques, sinó que també nodreix el desenvolupament emocional i social dels infants.

D’aquesta manera, a l’aula tenim diferents moments al dia en què incorporem la lectura de manera quotidiana i, per tant, forma part de les nostres rutines diàries. Cada dia després d’esmorzar i abans de baixar al pati o anar al menjador animem als infants a explorar la diversitat de contes que ofereix la nostra biblioteca d’aula. Durant aquest espai els infants poden submergir-se en mons imaginaris i estimular la seva creativitat i curiositat. En aquest espai, els infants poden mirar els contes tant de forma individual com per parelles o en petit grup.

A més, molts cops a la setmana, a l’última hora del dia reservem un temps per a la lectura d’un conte nou per tal de poder-ho introduir a la nostra biblioteca. Durant aquesta estona, es presenta i s’explica el conte a través de la lectura en veu alta. En aquesta activitat es fa partícips als infants on abans de començar poden fer les seves hipòtesis i dir que creuen que explicarà el conte i al final d’aquest expressen el que més els ha agradat. Aquesta pràctica no sols reforça les habilitats d’expressió oral, sinó que també promou la reflexió i el pensament crític.

Tanmateix, per tal de fomentar aquest hàbit dins de l’aula els nens i nenes de la classe del Tibidabo tenim un “Passaport de lectura”. Dins d’aquest passaport enganxem les portades dels contes que hem explicat a l’aula i d’aquesta manera tenim un recull de totes les històries, aventures i viatges que hem fet a través de la lectura.