Llengua estrangera: anglès

Atesa la importància que té la llengua anglesa avui dia en la nostra societat, sensibilitzar els alumnes de forma progressiva envers la llengua i la cultura anglosaxones té sentit, i per tant, cal promoure que des de ben petits l’alumnat sigui iniciat en l’ensenyament de l’anglès. La bona qualitat del primer contacte amb la llengua garantitzarà en els alumnes un apropament progressiu que repercutirà de forma positiva en els seus aprenentatges futurs.

És per aquest motiu que a l’escola iniciem la pràctica de l’anglès a P4 i amb mig grup per garantir una millor atenció. Des de ben petits, els infants tenen un primer contacte auditiu i es familiaritzen amb aquesta llengua; a la vegada que aprenen i adquireixen vocabulari bàsic en anglès a través de jocs de moviment, llenguatge verbal i musical. Els infants s’inicien en l’aprenentatge de l’anglès i es van familiaritzant amb aquesta llengua a través dels sons i les expressions que escolten cada setmana acompanyat de nombrosos gestos per potenciar la seva comprensió. A través del llenguatge, la repetició, jocs de moviment, danses i cançons, l’infant incorpora noves expressions al seu vocabulari i comença a relacionar sons i paraules amb els conceptes ja coneguts.

A primària, l’anglès continua sent molt present en l’horari escolar, mantenint sempre una sessió amb mig grup. A més a més, a partir de 4t de primària, l’àrea d’educació artística, Plàstica, es realitza també en anglès, de manera que l’exposició de l’alumnat a la llengua estrangera augmenta de forma substancial facilitant així la seva adquisició. A més a més, els alumnes de cicle superior fan una unitat didàctica de medi al trimestre en anglès (Science).