Aquest projecte dinamitza l’àrea de plàstica, obre noves vies estètiques i millora la visió del nostre entorn des del punt de vista artístic.
Es treballa la cohesió social en diferents àmbits :
– A l’aula s’afavoreix el treball cooperatiu i el respecte vers les tasques individuals.
– A l’escola exposem les nostres obres als passadissos per la resta dels grups escolars i per les famílies que vulguin gaudir dels treballs realitzats.
El dia de la Convivència suposa també l’obertura de l’escola a la comunitat educativa, amb l’aportació
de les nostres obres convertides en un petit museu d’art.
Cada nivell treballa un pintor, hi ha flexibilitat a l’hora de triar l’artista: Joan Miró, Matisse, Paul Klee,
Kandinsky, Dalí , Picasso, Monet , Van Gogh, Vassarely, …
Són artistes contemporanis però de diferents corrents, tot i que no es descarta cap època històrica.
A cada classe hi ha una carpeta amb les làmines de l’autor que han de treballar, amb els llibres i la
bibliografia necessària. Els treballs es fan al llarg del curs i s’exposen als passadissos de l’escola quan
celebrem la setmana cultural.
- Objectius generals:
– Elaborar propostes artístiques a resultes de la percepció sensorial, la imaginació, les
emocions.
– Aproximar-se a l’obra de diferents artistes locals, nacionals i estrangers, per tal d’anar creant el
propi gust estètic.
– Compartir un projecte comú a tots els nivells del centre.
– Atreure a les famílies a l’escola amb l’exposició de les feines fetes.
- Objectius específics:
– Iniciar la producció personal d’obres plàstiques.
– Usar els propis recursos creatius en la realització dels treballs plàstics.
– Apreciar la relació de l’entorn cultural i els aspectes personals dels artistes en la creació de les
seves obres.
– Iniciar-se en la discriminació dels materials, colors, formes, volums, textures , etc de les
composicions.
– Expressar sentiments i emocions a través del coneixement dels artistes i de les seves obres.
– Utilitzar les noves tecnologies (canó, pantalla interactiva, internet…) per conèixer l’obra dels
pintors.
– Valorar progressivament les creacions artístiques pròpies i dels altres.
– Assolir confiança personal per produir “petites obres d’art”.