Artistes

Aquest projecte dinamitza l’àrea de plàstica, obre noves vies estètiques i millora la visió del nostre entorn des del punt de vista artístic.


Es treballa la cohesió social en diferents àmbits :

– A l’aula s’afavoreix el treball cooperatiu i el respecte vers les tasques individuals.

– A l’escola exposem les nostres obres als passadissos per la resta dels grups escolars i per les famílies que vulguin gaudir dels treballs realitzats. 

El dia de la Convivència suposa també l’obertura de l’escola a la comunitat educativa, amb l’aportació 

de les nostres obres convertides en un petit museu d’art.

Cada nivell treballa un pintor, hi ha flexibilitat a l’hora de triar l’artista: Joan Miró, Matisse, Paul Klee,

Kandinsky, Dalí , Picasso, Monet , Van Gogh,  Vassarely, …

Són artistes contemporanis però de diferents corrents, tot i que no es descarta cap època històrica.

A cada classe hi ha una carpeta amb les làmines de l’autor que han de treballar, amb els llibres i la

bibliografia necessària. Els treballs es fan al llarg del curs i s’exposen als passadissos de l’escola quan

celebrem la setmana cultural.

  •  Objectius generals:

–   Elaborar propostes artístiques a resultes de la percepció sensorial, la imaginació, les                

     emocions.

–   Aproximar-se a l’obra de diferents artistes locals, nacionals i estrangers, per tal d’anar creant el 

     propi gust estètic.

–   Compartir un projecte comú a tots els nivells del centre.

–   Atreure a les famílies a l’escola amb l’exposició de les feines fetes.

  •  Objectius específics:

–   Iniciar la producció personal d’obres plàstiques.

–   Usar els propis recursos creatius en la realització dels treballs plàstics.

–   Apreciar la relació de l’entorn cultural i els aspectes personals dels artistes en la creació de les 

    seves obres.

–   Iniciar-se en la discriminació dels materials, colors, formes, volums, textures , etc de les                   

    composicions.

–   Expressar sentiments i emocions a través del coneixement dels artistes i de les seves obres.

–   Utilitzar les noves tecnologies (canó, pantalla interactiva, internet…) per conèixer l’obra dels               

    pintors.

–   Valorar progressivament les creacions artístiques pròpies i dels altres.

–   Assolir confiança personal per produir “petites obres d’art”.