Projecte educatiu

L’Escola
La nostra escola té un projecte educatiu orientat a la formació integral dels alumnes.

Volem desenvolupar els valors humans, tot inculcant un elevat sentit de respecte envers els altres, la solidaritat, la tolerància i les capacitats, per tal d’assolir les competències que facilitin, als nostres alumnes, arribar a ser part activa dins de la societat d’una manera responsable.

El procés pedagògic de la nostra escola, es basa en els principis d’una pedagogia personalitzada. Una educació que té en compte que cada persona és diferent i que cal acollir i orientar cadascú d’acord amb la seva personalitat.

Entenem el dret educatiu com una realitat dinàmica i un procés canviant.

Fomentem l’educació en la llibertat i la convivència, en la socialització i el respecte als drets i deures de les persones. Així potenciem una actitud acollidora entre els educadors, els alumnes i les famílies per tal d’enriquir les relacions interpersonals, rebutjant qualsevol discriminació.

Com escola catalana, adoptem el català com a llengua d’aprenentatge, de comunicació interna i de projecció exterior, induint a l’alumne a estimar i tenir present la realitat geogràfica, social, històrica i cultural de Catalunya i les seves institucions, però sense descuidar la cultura i les institucions de les altres comunitats autònomes per tal d’aconseguir una major possibilitat de convivència entre elles i, a la vegada, fomentar en l’alumne una visió àmplia i universal del fet cultural.

Es dóna l’opció de rebre coneixements de religió a tots els alumnes que lliurement ho desitgin i ho demanin, respectant sempre la llibertat dels alumnes, del professorat i de les famílies.

La nostra escola és coeducativa i no discrimina a ningú per raó de sexe i desenvolupa l’ensenyament inculcant amb la major cura possible el respecte i la convivència entre els dos sexes, fomentant els valors de la cooperació enfront de la competició.

L’escola desenvolupa també una tasca d’atenció a la diversitat dels alumnes que presentin problemes específics (de tipus físic, psíquic, sensorial, …) esforçant-se per adaptar els currículums a les diferents circumstàncies de cada un d’aquests alumnes per tal que puguin desenvolupar al màxim les seves capacitats intel·lectuals i socials.

Objectius educatius

Les fites educatives que pretenem, partint de les característiques socio-culturals dels alumnes que integren el Centre són:

*Facilitar el desenvolupament de les competències que possibilitin la comprensió dels elements bàsics de la cultura: les humanitats, les ciències, les noves tecnologies,… que caracteritzen la societat actual.

*Atendre la diversitat de l’alumnat respectant el seu nivell maduratiu i el ritme de treball fent adaptacions curriculars quan calgui, variant activitats, estratègies, materials,… i adoptant les mesures necessàries de reforç per a la millora dels processos d’ensenyament-aprenentatge.

*Potenciar activitats de caire cultural, lúdiques i de contacte amb la natura amb l’objectiu d’afavorir el procés de desenvolupament harmònic de la personalitat de l’alumne.

*Crear actituds solidàries i de tolerància rebutjant discriminacions degudes a l’edat, la raça, la religió, el sexe i altres diferències de caràcter físic, psíquic o social, respectant els principis bàsics de convivència.

*Infondre valors referits a la salut individual i col·lectiva, a la conservació del medi ambient, a la cooperació i a la pau.

*Promoure el respecte a totes les persones que integren la comunitat escolar: alumnes, pares, mestres, personal no docent, etc.