Els patis dels divendres són diferents. És un dia especial perquè el pati deixa de ser un camp de futbol i es converteix en un taulell gegant dels jocs més diversos amb què nens i nenes gaudeixen d’allò més. Voleu saber més? Continueu llegint, doncs!
Un dels objectius que pretenem com a escola és la millora de la cohesió social. Arran d’això, una de les activitats que ens hem plantejat és la de dinamització d’aquestes estones que considerem també amb un contingut educatiu.
A nivell general, es tracta d’oferir a l’alumnat alternatives al futbol implicant-los a ells mateixos en la dinàmica de l’activitat.
- Com ho fem?
En un primer moment, els i les alumnes de sisè van pensar quins jocs alternatius al futbol podrien oferir als altres companys i companyes d’escola per a l’estona del pati. Les possibilitats van ser moltes i els va sorprendre positivament:mocador, xarranca, petanca, caça bolets, gomes/cordes, tennis taula, atrapa cues, “mate”, sogatira, etc.
Un cop fet això calia organitzar-se i distribuir responsabilitats. Van decidir que cada un d’ells, per torns, es faria responsable d’un dels jocs cada setmana durant el temps d’esbarjo. Fer-se responsable implica preparar el joc, explicar-ho als nens i nenes que volen participar, fer respectar les normes, resoldre els possibles malentesos, recollir el material quan el pati s’acaba, etc. sempre sota la supervisió dels mestres.
Quan els nens i nenes de Cicle Mitjà i Superior surten al pati poden escollir jugar al joc que vulguin i canviar tantes vegades com els vingui de gust, sempre respectant els torns establerts.
- Objectius:
– Permetre als alumnes participar en la gestió d’activitats del centre, promovent així l’autonomia i la iniciativa personal.
– Afavorir el desenvolupament d’aprenentatges transversals. Els coneixement que els alumnes aprenent en una àrea, els utilitzen per resoldre activitats d’una altra àrea del currículum.
– Participar de manera autònoma, en la pròpia gestió del temps lliure, mitjançant la pràctica voluntària en activitats diverses.
– Fomentar actituds de respecte, solidaritat, cooperació, tolerància, llibertat i responsabilitat entre alumnes de cicles diferents.
– Potenciar les capacitats dels nostres alumnes planificant activitats que no fomentin la competitivitat.
– Afavorir la coeducació en tots els sentits.