Activitats infantil

Estimades famílies, us hem preparat un recull de propostes per fer durant aquests dies a casa. Veureu que hi ha unes recomanacions generals per a tots els infants d’educació infantil i unes altres més concretes segons els continguts que s’estan treballant als diferents cursos.

Penseu que els nostres infants són els petits de l’escola i que tot aquest recull d’activitats l’hem preparat com a idees per a ser treballades amb tranquil·litat i de la manera més lúdica possible, buscant els moments i materials més adients i atractius que la vostra realitat familiar us permeti.

NOVETAT!!! Tot anirà bé, la història de la Paula

NOVETAT!!! Racó de la teacher (recursos i activitats en anglès) i story corner de Macmillan

NOVETAT!!! Receptes

Per moure’s Propostes educació física.

Contes: La Rosa contra els virus.

Llegiu cada dia una estona

Llegiu-los-hi contes, històries, el que vulgueu. Si el vostre infant ja comença a llegir, dediqueu alguna estona al dia per fer una mica de pràctica. Us poden ajudar els germans i germanes més grans.

Esteu al dia de l’actualitat amb els vostres infants

Ja que és inevitable estar d’esquenes a la realitat, escolteu les notícies sobre el coronavirus i el confinament i comenteu, parleu, reflexioneu amb ells i elles, per tal d’aclarir i dissipar les pors. Expliqueu-los-hi què vol dir ser solidari, per què estem fent tot això. Fins i tot, si voleu, feu el vostre projecte a partir d’aquest fet i quan ens retrobem els podem compartir.

Aprofiteu qualsevol moment per jugar amb els números.

Mentre prepareu el dinar o el sopar, mentre endreceu les joguines o treieu els plats del rentaplats: compteu, ordeneu, classifiqueu…

Practiqueu l’escriptura.

Construïu petites bústies amb capses de sabates i decoreu-les posant-hi el vostre nom i escriviu-vos algun missatge, feu llistes de coses que caldria anar a comprar el dia que decidiu sortir a fer-ho, jugueu amb les lletres, copieu-les, decoreu-les. Els més grans poden seguir escrivint el seu dia a dia com en el diari que tenen a l’aula.

Jugueu i compartiu junts.

A jocs de taula, a amagar-vos i trobar-vos per la casa, a buscar tresors amagats a través d’un plànol, a fer laberints, dibuixar i pintar, fer treballs manuals…

Transmeteu la riquesa del joc.

Jugant amb els infants, fent muntatges, construint històries, aquestes les poden explicar verbalment i, si és necessari, les podem escriure. 

Feu una mica d’exercici.

A casa també podem fer exercici sense sortir a l’exterior. Amb música i sense. Amb peluixos, damunt de les catifes…

Doneu-vos estones per estar amb vosaltres mateixos.

Llegiu, escolteu música, treballeu telemàticament i compartiu-ho amb els vostres infants, demanant-los-hi i donant-los-hi eines per a que estiguin fent activitats autònomament.

Gaudiu i sigueu feliços.

És un bon moment per estar junts i gaudir d’aquest temps.

A més a més:

Per als infants de P3:

  • Mirar contes
  • Comptatge amb materials diversos.
  • Ordenar els nombres. 
  • Agrupar objectes de casa que tinguin les formes geomètriques del quadrat i el cercle.
  • Fer estampació amb material de rebuig de casa amb les formes geomètriques (cercle/quadrat).
  • Dimensions: dins-fora, llarg-curt, a dalt -a baix, gran-petit,
  • Treballar les vocals amb escuradents, pals de gelat, plastilina.
  • Escriure amb lletres de plàstic, de fusta o amb les majúscules dels diaris el nostre nom i el d’algún company/a de classe.
  • Amb objectes de casa o llegums dibuixar les parts d’una cara.
  • Quinzet (problemes de càlcul mental) amb joguines que tenen per casa.
  • Fer dibuixos.
  • Jugar amb plastilina.
  • Jocs diversos: memory, oca, puzzles, …
  • Fer manualitats.
  • Fer alguna recepta de cuina senzilla amb els infants.
  • Jugar amb material reciclat, tubs de paper de water, de cuina.
  • A anglès estem treballant vocabulari sobre el menjar i les fruites. També alguns adjectius bàsics (big-small, fast-slow, happy-sad, tall-short, loud-quiet).

Per als infants de P4:

  • Elaborar pasta de sal i explorar-la amb altres elements ( escuradents, fils, paper… sortiran petites escultures).
  • Preparar una safata de material ( tisores, pega, papers diversos, retoladors,fils, llanes, coses per enganxar…) els infants crearan i practicaran la psicomotricitat fina.
  • Fer missatges utilitzant la pauta: salutació, nom de la persona a qui li fem,que li volem dir, acomiadament i el nom de la persona que fa el missatge.
  • Càlcul mental posant i traient un o dos elements.
  • Construir una tira numèrica del 0 al 9 . Que els infants la vagin desmuntant i tornar-la a muntar.
  • Practicar grafies dels nombres i de les lletres.
  • Construir figures geomètriques amb escuradents i plastilina o pasta de sal.
  • Jugar a l’oca, domino,cartes, jocs matemàtics que els infants teniu a casa.
  • Fer seriacions amb materials casolans ( botons, sopa, macarrons,pedres….).
  • Llegir un conte e inventar : Un títol, un altre acabament, un altre final.
  • Al llegir el conte comentar: paraules noves que he après, què és el que m’ha agradat, que no m’ha agradat, amb que m’ha fet pensar.
  • Amb 5 o 6 imatges  inventar un conte (  Veure que amb les mateixes imatges podem inventar moltes històries segons quina imatge agafem la primera, la segona…)
  • Cantar cançons, poemes, endevinalles…
  • PROJECTE: Estem treballant les preguntes: Les abelles fan pipí i caca? al parlar-ne vam veure que no sabíem com ho fem nosaltres, la qual cosa ens va portar a buscar informació i a treballar el cos per dintre. Aquests dies els infants poden buscar informació i repetir alguna pràctica que hem fet a la classe per aprendre que li passa a un tros de pa quan ens el mengem.
  • A anglès estem treballant vocabulari sobre el menjar i les fruites, i relacionat amb això, els verbs eat and drink. També les estructures: “Do you like…?”, “Yes, I do”, “No, I don’t”.

Per als infants de P5:

  • Lectoescriptura:
    • Dedicar una estona diària a la lectura (cada infant al seu nivell i amb l’acompanyament d’un adult)
    • Activitats d’escriptura: llistats, diari personal, missatges, cartes.. (fixar-nos en la separació de paraules i en la mida de les lletres!)
  • Matemàtiques:
    • Descomposició de números (primera desena)
    • Problemes senzills de la vida quotidiana a nivell oral (tipus Quinzet), amb operacions de suma, resta i meitats.
    • Suma de números petits (amb o sense suport de material)
    • Jocs de taula per treballar la lògica, operacions, mesures, d’orientació…(parxís, dòmino,oca, escacs, Katamino, Ubongo, memory, Twister, Lince, Uno…)
  • Projecte:
    • Seguir investigant i buscant informació sobre el projecte d’aula: les dents i la lluna (projecte de l’espai)
  • English:
    • A anglès  hem treballat vocabulari sobre el menjar i les fruites, i relacionat amb això, els verbs eat and drink. Les estructures: “Do you like…?”, “Yes, I do”, “No, I don’t”.
    • Com la primavera està al caure, també hem començat a treballar vocabulari   relacionat, com els insectes ( bee, fly, ladybug, worm, ant, grasshopper, dragonfly…).

RECURSOS ONLINE

Llengua: 

Matemàtiques: 

English:

Diversos:

Gràcies famílies per la vostra col·laboració. 
Us enviem una forta abraçada! 
Les mestres d'infantil

4 comentaris

  1. Nuri

    Moltes gràcies per el suport i facilitar el confinament conjuntament, molts petons i abraçades virtuals!!! Fins aviat