Comunitats d’aprenentatge

SOBRE LES COMUNITATS D’APRENENTATGE

Les comunitats d’aprenentatge són un projecte de transformació social i cultural basat en l’aplicació d’aquelles actuacions educatives d’èxit (AEE) de les quals s’ha demostrat científicament que milloren el rendiment educatiu i la convivència. Les comunitats d’aprenentatge impliquen totes les persones que, de forma directa o indirecta, influeixen en l’aprenentatge i el desenvolupament dels estudiants, incloent-hi mestres, professors, familiars, membres d’associacions i organitzacions veïnals i locals i persones voluntàries.
La transformació està orientada cap a un somni d’escola en el qual tota la comunitat educativa i l’entorn participen de manera igualitària, per convertir les dificultats en possibilitats i millorar les expectatives d’èxit educatiu de tots els alumnes. Partint dels somnis de tota la comunitat educativa, a través del diàleg i basant-se en les evidències científiques, aquest projecte està aconseguint un doble objectiu: superar el fracàs escolar i enfortir la convivència.

Veure document complet

ENS INICIEM EN COMUNITATS

L’escola Ciutat Jardí  inicia el camí en el Projecte de Comunitats d’Aprenentatge amb la presensibilització el curs 17-18;  la formació a centre es va dur a terme per  la Lena de Botton.

La situació peculiar  del centre el curs 17-18 amb l’inici d’una nova direcció davant  d’una escola  amb problemàtiques de conducta, dificultats per a millorar la cohesió social i amb la necessitat de millorar els resultats acadèmics, planteja com a única manera de reconduir el centre basar-nos en evidències científiques educatives i endegar per unanimitat del Claustre aquest Projecte. El bagatge de la direcció amb la formació i més de deu anys d’experiència en el món educatiu en les Comunitats d’Aprenentatge fa que l’aplicació del Projecte al  centre prengui més embranzida.

L’interès per a endinsar-nos en el Projecte fa que el curs 17-18 un grup de docents participem al Congrés Internacional de CdA dutes a terme a Barcelona el dia 2 de desembre de 2017.

El curs 18-19 iniciem la Sensibilització amb la formadora  Rocío García Carrión amb una formació de 30 hores. Aquesta formació està oberta a la comunitat educativa i és un requisit assistir per a poder tenir l’acreditació per a ser voluntari del centre.

Aquesta formació a centre va acompanyada de la formació a inici de curs el 7 de setembre a Lleida i a Barcelona el dissabte 20 d’octubre per a professorat novell en CdA. A les darreries del mateix trimestre al mes de novembre el dia 23 i 24 vam assistir al Congrés Internacional de Comunitats d’Aprenentatge a Madrid. El dia 30 del mateix mes donem el tret de sortida que marca el començament d’una nova etapa, la festa del SOMNI.

Després de quatre cursos, l’escola es referma com a Comunitat d’Aprenentatge i ho celebrem plegats el 2 de desembre de 2022, és el moment de tornar a SOMIAR per seguir construint l’escola.

Membres de la nostra comunitat educativa assisteixen a les trobades d’Odissea participant a les tertúlies literàries programades en dissabte a Barcelona. Altres representants són membres de l’Equip ICE en Comunitats d’Aprenentatge participant activament a les trobades mensuals que es duen a terme a la Universitat de Lleida.

ACTIVITATS EDUCATIVES D’ÈXIT

GRUPS INTERACTIUS